تحلیل سهام . اخبار و شایعات . سیگنال رایگان خرید - (یادداشت های یک تازه وارد بورسی)

در این وبلاگ قصد دارم اطلاعات خودم رو راجع به بازارهای مالی و خصوصا بورس با دوستان به اشتراک بگزارم

تحلیل سهام . اخبار و شایعات . سیگنال رایگان خرید - (یادداشت های یک تازه وارد بورسی)

در این وبلاگ قصد دارم اطلاعات خودم رو راجع به بازارهای مالی و خصوصا بورس با دوستان به اشتراک بگزارم

کوتاه از کدال

قاسم که در تاریخ 29 بهمن اولین پیش بینی سال 94 را منتشر کرده بود، بار دیگر با تغییراتی که در این گزارش داده است بودجه سال 94 را پیش بینی کرده است بر این اساس سود سال 93 ، 19 ریال و سود سال 94 ، 289 ریال افزایش یافته است , و به ترتیب 757 ریال و 903 ریال برای سال های 93 و 94 اعلام کرده است .

بر اساس تصمیمات مجمع عمومی فوق العاده مورخ 1393/05/12 افزایش سرمایۀ شرکت فولاد مبارکه از مبلغ 36,000,000 میلیون ریال به‌مبلغ 50,000,000 میلیون ریال ( از محل مطالبات و آورده نقدی مبلغ 12500000 میلیون ریال ، از محل سود انباشته مبلغ 1500000 میلیون ریال ، ) در تاریخ 1393/12/20 در مرجع ثبت شرکت ها به ثبت رسیده است.


شرکت گروه بهمن طی اطلاعیه ای در خصوص مذاکرات انجام شده درباره اعلام تاثیر فروش سهام شرکت سرمایه گذاری اعتبار ایران بر سود پیش بینی شده اعلام نموده است که با توجه به پیش بینی فروش دارایی ها در بودجه تقدیمی سال جاری و با درنظر گرفتن انجام معامله و عدم قطعیت آن ، اقدام فوق تاثیر با اهمیتی بر سود پیش بینی شده شرکت نخواهد گذاشت .


شرکت سرمایه گذاری صنایع پتروشیمی در جدیدترین گزارش خود سود هر سهم شرکت را مبلغ 155 ریال پیش بینی نموده است که نسبت به گزارش قبلی شرکت با افزایش 4 ریالی همراه بوده است شرکت در دوره 9 ماهه خود توانست به ازای هر سهم 43 ریال سود کنار بگذارد و 28 درصد از پیش بینی هایش را پوشش دهد .


شرکت پتروشیمی فن آوران در اولین پیش بینی خود سود هر سهم منتهی به 94/12/29 شرکت را 3647 ریال پیش بینی نموده است که نسبت به سال مالی مشابه قبل با کاهش 21 درصدی گزارش شده است

 
ادامه مطلب ...

شنیده ها و خبرها

شایعات و شنیده ها

خبهمن
گروه بهمن 3 شرکت زیرمجموعه خود از جمله شرکت اندیشه فردا به صورت مصالحه به شرکت دیگری واگذار کرده است.
گویا خود خبهمن نیز معامله بلوکی در قیمت 3300 ریال خواهد داشت.

خودرو

در حالی که شایعه تعدیل منفی خودرو به حقیقت پیوست و سهم با اعلام تعدیل منفی بازگشایی شد،لازم به ذکر است که با توجه به محاسبات تولید و فروش شرکت،انتظار رشد 15 درصدی در درآمد شرکت وجود دارد.احتمال افزایش سود به 43 تومان بسیار بالاست.
البته شایعه تعدیل سود تا 50 تومان نیز به گوش میرسد.

علت توقف معاملات

میگویند علت توقف معاملات دوشنبه بازار تحولات اساسی سازمان بورس برای معاملات میباشد گویا قرار است بزودی دامنه معاملات بصورت میانگین و لگاریتمی محاسبه و محدودیت دامنه نوسان حذف شود.


مهر اقتصاد

معاون طرح و توسعه بانک مهر اقتصاد گفت: تمامی مراحل قانونی برای واگذاری سهام به اتمام رسیده و ۵۱ درصد از سهام بانک مهر اقتصاد به زودی در فرابورس واگذار خواهد شد


تیپیکو

شنیده ها از تعدیل منفی سنگین دارویی تامین به دلیل کاهش سودآوری زیر مجموعه ها حکایت دارند.


تاپیکو

به دنبال فروش شرکت های کاغذی و سلولزی برای تحقق بودجه 1394 خود می باشد.ولی با توجه به عدم وجود بازار مناسب برای این سهام به احتمال زیاد به یکی از زیرمجموعه های هلدینگ شستا (سرمایه گذاری تامین اجتماعی) واگذار نماید.هم چنین عرضه شرکت پتروشیمی غدیر در کنار عرضه بلوک مدیریتی یک شرکت پتروشیمی دیگر از برنامه های آتی تاپیکو می باشد.

فایرا

شنیده ها از معامله بلوکی فایرا در 960 تومان خبر می دهند.


فسرب


کمتر از 50 درصد سهام معدن سرب و روی مهدی آباد یزد از سازمان توسعه و نوسازی معادن و صنایع معدنی ایران به یک شرکت داخلی، 25 درصد به شرکت مهندسی ایتوک و 25 درصد باقیمانده به شرکت استرالیایی union واگذار شده است.شرکت استرالیایی Union نیز به تازگی این سهام را به یک شرکت عمانی واگذار کرده است.شرکت مهندسی ایتوک مطالعات اکتشافی و تخمین ذخیره را تا فاز اکتشافات تکمیلی در این معدن انجام داده است.در حال حاضر انجام عملیات باطله برداری و به دنبال آن احداث کارخانه فرآوری سرب و روی بر عهده شرکت روی مهدی آباد است.براساس اطلاعات دریافتی، این شرکتها بدنبال آن هستند که با رفع موانع موجود، به سرعت، معدن و کارخانه فرآوری این منطقه را به بهره برداری برسانند.کمبود خاک روی بزرگترین مشکل روبروی کارخانه های روی کشور است و این کمبود به آنجا رسیده که بخش خصوصی مجبور به واردات خاک از ترکیه شده است.

فاسمین

شایعاتی مبنی بر تعدیل مثبت فاسمین به دلیل ثبات نرخ شمش روی و افزایش نرخ دلار به گوش میرسد.

رکیش

رکیش در مناقصه جدید نصب،راه اندازی و فروش بانک توسعه صادرات برنده شد.


شپلی

افزایش سرمایه 200 درصدی شپلی از محل تجدید ارزیابی تایید شد.


استقلال/پرسپولیس

میگویند استقلال را ایران خودرو خواهد خرید و پرسپولیس به سایپا می رسد.


افزایش سرمایه 50 درصدی شرکت را گفته بودیم.تعدیل مثبت 12 درصدی را نیز مدیران شرکت تایید کرده بودند.

ثشرق

شایعاتی مبنی بر فروش بخشی از پروژه های شرکت تا پایان سال93 و تعدیل بیش از 30 درصدی به گوش می رسد.

ثمسکن

گویا سرمایه گذاری مسکن پردیس در نماد ثپردیس در بازار فرابورس درج شده و اوایل اردیبهشت 94 عرضه اولیه آن انجام خواهد شد.

شنیده ها و خبرها

گروه قند وشکر
دبیر انجمن صنفی کارخانه‌های قند و شکر از بی‌نیازی کشور از واردات شکر تا ابتدای پاییز سال آینده خبر داد و گفت: علی‌رغم این‌که قیمت شکر برای امسال کیلویی 2100 تومان مصوب و اعلام شد، به دلیل انباشتگی این محصول، هر کیلو شکر به قیمت پارسال ( 1950 تا 1970 تومان) فروخته می‌شود.
گروه سیمان
با توجه به از سرگیری صادرات،و نیز پاکسازی بخشهای بیشتری از مناطق اشغالی عراق از نیروهای داعش و افزایش صادرات سیمان به این کشور،به زودی خرس خاکستری نیز از خواب زمستانی بیدار خواهد شد.

تکمبا
شنیده ها از افزایش 100 درصدی در سودآوری تکمبا حکایت دارند.گویا به زودی اطلاعیه سود 80 ریالی شرکت روانه کدال می شود.این بار بدون توقف نماد.

ولساپا

مدتهاست از تعدیل مثبت این لیزینگی گفته میشود.این بار شنیده ها خبر از تعدیل مثبت تا 75 تومان خبر میدهند.

وبانک

قبلا نیز بارها به پتانسیلهای شرکت اشاره داشتیم.در حالی که نماد متوقف شده همچنان شایعات تعدیل مثبت 25 درصدی سهم به گوش میرسد.این تعدیل از محل:
برنامه های این شرکت در واگذاری های برخی زیر مجموعه ها،
تقسیم سود 115 تومانی وتوسم که بر سود وبانک تاثیر زیادی خواهد داشت.
افزایش 20 درصدی تقسیم سود سیمان کرمان که تاثیر قابل توجهی بر سود آوری سیدکو و وبانک دارد.

شیراز

بهره برداری از فاز سوم اوره و آمونیاک پتروشیمی شیراز در 3 ماهه دوم سال آینده و افزایش قابل توجه تولید و فروش شرکت،قابلیت اعلام سود 780 ریالی هر سهم برای سال 94 و انتظارات از رشد قیمتی حق تقدم های شرکت از شنیده های این نماد می باشد.


اخابر
بگفته مدیر عامل شرکت مخابرات استان تهران: این شرکت با 68 میلیارد تومان مطالبات وصول نشده دارد.

فارس

افزایش 7درصدی ظرفیت اسمی هلدینگ خلیج فارس، بهره برداری از سه پروژه جدید تا سه سال آینده، رشد قابل توجه صادرات فارس از شنیده های این نماد شاخص ساز است.

شنیده ها و خبرها

فاراک
شایعه حضور شرکت در صنعت نفت و گاز عراق رسما تایید شد.
شرکت در مناقصه پروژه گوگرد سازی در پارس جنوبی شرکت کرده و احتمال برنده شدن در این مناقصه برای فاراک بالاست.
شایعاتی از تعدیل مثبت 20% از محل برگشت هزینه ها به گوش میرسد.

گروه فولاد
مدیر روابط عمومی و امور بین الملل شرکت فولاد آلیاژی ایران از قطعی شدن تعرفه ۱۰ تا ۲۰ درصدی واردات انواع فولاد به کشور خبر داد ظاهرا وزارتخانه نیز پیشنهاداتی داشته و در نهایت کلیاتی که هر چند نظر فولادسازان را صد در صد تامین نکرده، پذیرفته شده است تولید کنندگان فولاد پیشنهادی روی تعرفه واردات فولاد داشتند
شنیده ها از افزایش 20% تعرفه واردات فولاد و نیز حذف ارز مبادله ای حکایت دارند.

ذوب

گویا به علت در پیش بودن جام جهانی در قطر تقاضا در بخش فولاد و سیمان از سوی این کشور بالا می باشد.میگویند از مجموعه ذوب آهن گروهی برای رایزنی با قطری ها برای فروش محصولات خواهند رفت.

خپارس
شنیده ها از اعلام سود 20 ریالی برای هر سهم در سال جدید حکایت دارند.

خبهمن

مدیر مالی گروه بهمن اعلام که بهمن موتور ۴۰ میلیارد تومان و سیبا موتور ۹۰ میلیارد تومان در پایان سال سود شناسایی میکنند، هر سهم گروه بهمن از محل سود بهمن موتور متحمل ۲/۲ تومان زیان خواهد شد و از محل سود سیبا موتور۴/۴ تومان سود شناسایی می شود که برآیند آن تاثیر مثبت ۲/۲ در سود گروه بهمن دارد .
از طرفی میگویند یکی از زیرمجموعه های خبهمن هفته آخر سال 10% از سهام شرکت را به صورت بلوکی واگذار خواهد کرد.

خاور

گویا در مجمع خاور بررسی افزایش سرمایه شرکت در دستور کار قرار گرفته است.

خساپا

گویا مشکل نقدینگی شرکت در حال حل شدن است.شنیده ها از شروع مذاکرات برای فروش بلوک مدیریتی شرکت در محدوده قیمتی 300 تومان به ازای هر سهم حکایت دارند.

وتجارت
میگویند بانک علاوه برفروش نیروگاه فروش زیر مجموعه فولاد را نیز در دستور کار دارد.شنیده ها از تعدیل سود هر سهم تا 20 تومان خبر میدهند.

وبملت

میگویند بانک ملت پیش بینی 94 خود را 540 ریال اعلام می کند .شنیده ها از رشد قیمت سهم تا 240 تومان در روزهای آتی خبر میدهند.

شنیده ها و خبرها

کفرا
شایعاتی مبنی بر وجود سود انباشته 290 تومانی در این نماد به گوش می رسد.گویا شرکت مبلغ فروش زمین خود را در صورتهای مالی منظور نکرده است.


والبر

شایعات تعدیل مثبت 10 درصدی سهم از محل فروش 30% از سهام اعتلا در همین ماه شنیده می شود.

گروه خودرو

یک عضو شورای رقابت با اشاره به لغو انحصار واردات خودرو گفت: بر اساس بخشنامه جدید هر کسی می تواند ثبت سفارش کند و خودروی خارجی وارد کشور کند.


همراه

همراه از طریق شرکت سرمایه گذاری توسعه نور دنا 32 درصد از سهام یک هلدینگ سرمایه گذاری را در اختیار دارد که مجری مگا پروژه ها بوده و تولید سه هزار مگا وات برق، سه میلیون محصول پتروشیمی، 10 میلیون تن سنگ آهن و سه میلیون تن فولاد را برنامه ریزی کرده است.


  ادامه مطلب ...