تحلیل سهام . اخبار و شایعات . سیگنال رایگان خرید - (یادداشت های یک تازه وارد بورسی)

در این وبلاگ قصد دارم اطلاعات خودم رو راجع به بازارهای مالی و خصوصا بورس با دوستان به اشتراک بگزارم

تحلیل سهام . اخبار و شایعات . سیگنال رایگان خرید - (یادداشت های یک تازه وارد بورسی)

در این وبلاگ قصد دارم اطلاعات خودم رو راجع به بازارهای مالی و خصوصا بورس با دوستان به اشتراک بگزارم

شنیده ها و خبرها

شنیده ها و شایعات

این گروه با انتشار خبر تعطیلی کارخانه ها با افزایش عرضه مواجه شده بود.امروز با انتشار این خبر آرامشی هر چند اندک به جو گروه بازگشت.


گروه کاشی و سرامیک

انجمن کاشی و سرامیک: تعطیلی 45 روزه کارخانجات اجباری نیست/ توقف تولید در این صنعت، با تعطیلی سیمانی ها متفاوت است.

وپارس

شایعات تعدیل منفی سهم همچنان در بازار شنیده می شود.


بلوکی دیگر

گویا بلوک ۵۱ درصدی سهام ‌شرکت‌ آلومینای ایران، ششم اسفند‌ماه در بازار سوم فرابورس ایران عرضه می‌شود.

وزمین

شنیده ها ازخروج دلیران پارس از این نماد حکایت دارند.


پلاسک

میگویند سود سال 94 را 15 تومان اعلام خواهد کرد.


پتروشیمی ها،پالایشگاهی ها

پرداخت ماهانه خوراک حذف شد
نمایندگان مجلس الزام شرکت نفت برای پرداخت ماهانه بهای خوراک نفت خام و میعانات گازی را حذف کردند تا دست این شرکت برای واریز این مبلغ در هر زمان باز گذاشته شود .

ناظر بازار در بورس اوراق بهادار تهران از آغاز پذیره نویسی واحدهای یک صندوق قابل معامله بورسی در نماد کاردان خبرداد.


این نمادها با شایعاتی از قبیل تعدیل مثبت،افزایش سود همراه هستند.

ثنوسا

گویا شرکت با فروش 8 میلیون از سهام بانک اقتصاد نوین در روزهای گذشته 31 ریال به سود هر سهم اضافه خواهد کرد.


فارس

شنیده ها از عرضه مبین در هفته های آتی خبر میدهند.در صورت عرضه تاثیر مثبت بر فارس خواهد داشت.


ونفت

شایعات از تعدیل مثبت حکایت دارند.

این روزها این نماد دوباره با اخبار افزایش تولید و سودآوری مورد توجه بازار قرار گرفته و شاهد تشکیل صف خرید سنگین در این نماد بودیم.

تکمبا

شایعات تعدیل مثبت شرکت در بازار شنیده می شد.
یکی از مدیران ارشد شرکت این شایعه را تایید کرده است.

گویا این تعدیل مثبت کمتر از 20 درصد خواهد بود و گزارش آن به زودی به بازار ارایه خواهد شد.


در حالی که قیمت این نماد چند روزی است نوسانات بسیار اندک را تجربه میکند و در محدوده 1550 تا 1620 ریال در حال نوسان است،امروز با انتشار شایعه ای مواجه شد.

دی

شنیده ها از خرید نیروگاه توسط بانک از مجموعه بنیاد شهید حکایت دارند.


در صورت کاهش قیمت ،حمایت 1470 و با رشد قیمتی نزدیک ترین مقاومت1630 ریال را پیش رو خواهد داشت



بارها به شایعات این گروه که همگی از وضعیت نامناسب شرکت ها خبر میدادند در همین بخش اشاره داشتیم.

گروه قندی

واردات بی رویه شکر،انباشته شدن انبار ها و عدم وجود بازار مناسب و رقابتی و پرداخت حواله شکر به جای طلب به کشاورزان کم بود،شنیده های دیگر هم با این موج منفی اضافه شد.
خشکسالی باعث کاهش سطح زیر کشت چغندر در سال جدید خواهد شد.از طرفی قیمت قند و شکر در سال جدید فضای زیادی برای نوسان نخواهد داشت.
ظاهرا کاهش سود و تعدیل منفی در اغلب شرکت های این گروه گریزناپذیر خواهد بود.

با نگاهی به شاخص گروه خواهید دید که همچنان روند نزولی حاکم است و جهت رشد نمادهای این گروه باید بر مقاومتهای بسیاری غلبه کند که با این اوضاع کار سختی در پیش خواهند داشت.
بارها به وجود سفته بازی در این گروه و دوری از نمادهای قندی در بخشهای مختلف سایت اشاره داشتیم.



شنیده ها از یک نماد بازار پایه،گروه برقی از افزایش سرمایه در سال جاری حکایت دارند.

بشهاب

افزایش سرمایه 400 درصدی قبل از پایان سال در دستور کار دارد.

تشتاد

این شرکت (اشتاد ایران) که در بازار پایه معامله می شود نیز گویا افزایش سرمایه 200 درصدی دارد.

بمپنا

شایعه افزایش سرمایه این شرکت که قبلا نیز بارها به آن اشاره داشتیم همچنان در بازار شنیده میشود.

خودرو


گویا هیاتی فرانسوی از شرکت ایران خودرو برای انعقاد یک قرارداد تولید خودروی مشترک بازدید داشته است. می باشند. انتظار می رود که با قرارداد جدید، تولید خودرو در این شرکت به ظرفیت سالانه 1.2 میلیون خودرو افزایش یابد. این در شرایطی است که امکان صادرات 300 هزار دستگاه تولید جدید با تمهیدات شریک خارجی در حال فراهم شدن است.


خساپا

گویا فروش سایپا در سال جاری ۳۲ درصد افزایش داشته است.


ستران تعطیل شد


«محسن شوکتی» به ایرنا گفت: کلیه خطوط تولید کارخانه سیمان تهران به منظور بهسازی و راه اندازی سیستم های تصفیه و *****اسیون هوا تا زمان اصلاح غیر فعال و تعطیل شد.
به گفته وی مسوولان کارخانه سیمان تهران اعلام کردند تمام سعی و تلاش خود را برای بهسازی خطوط و اصلاح سیستم تصفیه هوا تا پایان سال جاری را به کار خواهند بست.
رییس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان ری تاکید کرد: تمامی خطوط باید برابر استانداردهای زیست محیطی بهسازی و اصلاح شود.در صورتی که پس از شروع به کار مجدد آلودگی داشته باشد این اداره دوباره ضمن برخورد قانونی طبق مقررات شدت عمل بیشتری را اعمال خواهد کرد.
کارخانه های سیمان تهران با دارا بودن پنج خط تولید با ظرفیت تولید 12 هزار و100 تن سیمان در روز یکی از بزرگترین تولید کنندگان سیمان کشور در جنوب شرقی استان تهران قرار گرفته است.

شنیده ها و خبرها

کوتاه از کدال

شرکت صنعتی بهشهر در جدیدترین گزارش خود سود هر سهم شرکت را بر اساس عملکرد 12 ماهه واقعی منتهی به 93/09/30 مبلغ 1455 ریال اعلام نموده است که نسبت به پیش بینی قبلی شرکت با افزایش 14 درصدی همراه بوده است .سود عملیاتی شرکت مبلغ 252 میلیارد ریال گزارش شده است که نسبت به گزارش قبلی شرکت با افزایش 15 درصدی همراه بوده است .

شرکت قند شیروان، قوچان و بجنورد در جدیدترین گزارش 9 ماهه خود زیان هر سهم منتهی به 93/12/29 شرکت را مبلغ 134 ریال اعلام نموده است این در حالی است که شرکت در گزارش قبلی به ازای هر سهم 207 ریال سود پیش بینی کرده بود شرکت در دوره 9 ماهه خود به ازای هر سهم 64 ریال زیان شناسایی کرد و 48 درصد از پیش بینی هایش را پوشش داد
شرکت شهد(قند خوی) در جدیدترین گزارش منتهی به 94/04/31 خود سود هر سهم شرکت را مبلغ 484 ریال اعلام نموده است که نسبت به پیش بینی قبلی شرکت با تعدیل منفی 60 درصدی همراه بوده است شرکت در دوره 6 ماهه نخست خود توانست به ازای هر سهم 438 ریال سود کنار بگذارد و 90 درصد از پیش بینی هایش را پوشش دهد

انتشار عملکرد 9 ماهه داروسازی اکسیر

شرکت داروسازی اکسیر طی دوره 9 ماهه مبلغ (625) ریال سود به ازای هر سهم اختصاص داد.به گزارش پایگاه اطلاع رسانی بازار سرمایه(سنا)، شرکت داروسازی اکسیر پیش بینی سود هر سهم سال منتهی به 29 اسفند ماه 93 را در فروردین ماه امسال بصورت حسابرسی شده مبلغ 4594 ریال و در آبان ماه 93 مبلغ 1301 ریال اعلام کرده بود و طی دوره 9 ماهه مبلغ (625) ریال سود به ازای هر سهم اختصاص داد.این شرکت دلایل تعدیل را عدم تحقق فروش307میلیارد و 452 میلیون ریال از محصولات شرکت novo بدلیل عدم همکاری شرکت یاد شده، دلایل بالا رفتن هزینه های عمومی، اداری و تشکیلاتی جهت جلوگیری از ضایعات محصول به دلیل تاریخ انقضاء و همچنین جهت حفظ سهم بازار و رقابت با شرکت های دیگر و همچنین بالا رفتن تولید جهت جذب هزینه های تولید و جلوگیری از توقف چرخه تولید و عدم تحقق فروش محصولات novo و نرسیدن به منابع مالی از محل فروش این محصولات و همچنین بالا بودن نرخ تسهیلات، اعلام کرده است. "دلر" پیش بینی سود هر سهم سال مالی منتهی به 29 اسفند ماه 92 را در نخستین پیش بینی مبلغ 1508 ریال ، در آخرین پیش بینی مبلغ 2800 ریال اعلام کرده بود که بر اساس صورتهای مالی حسابرسی نشده و حسابرسی شده مبلغ 2616 ریال محقق شد.

افزایش 16 ریالی پیش بینی های "دجابر"
پیش بینی درآمد شرکت داروسازی جابر ابن حیان در بهمن ماه امسال به دلیل افزایش سود حاصل از سرمایه گذاری در شرکتهای سرمایه پذیر از مبلغ 1645 ریال به 1661 ریال رسید.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی بازار سرمایه(سنا)، شرکت داروسازی جابر ابن حیان پیش بینی سود هر سهم سال مالی منتهی به 29 اسفند ماه 93 را در تیر ماه 93 مبلغ 1645 ریال و در آبان و دی ماه 93 مبلغ 1661 ریال اعلام کرده بود که دلایل تعدیل را افزایش سود حاصل از سرمایه گذاری در شرکتهای سرمایه پذیر اعلام کرده است. گفتنی است این شرکت در دوره 9 ماهه منتهی به 30 آذر ماه امسال با اختصاص 769 ریال سود به ازای هر سهم معادل 44 درصد از پیش بینی هایش را محقق کرد.بر اساس این گزارش هیئت‌مدیره این شرکت در نظر دارد مبلغ 870 ریال به ازای هر سهم جهت تقسیم بین سهامداران به مجمع عمومی عادی سال 93 پیشنهاد کند."دجابر" پیش بینی سود هر سهم سال مالی 92 را در نخستین پیش بینی مبلغ 641 ریال و در آخرین پیش بینی مبلغ 1468 ریال اعلام کرده بود که بر اساس صورت های مالی حسابرسی نشده و حسابرسی شده مبلغ 1718 ریال تحقق یافت.

جدیدترین پیش بینی های 94 "ختوقا" منتشر شد
شرکت گروه صنعتی قطعات اتومبیل ایران در جدیدترین پیش بینی سود هر سهم سال مالی 94 را به صورت حسابرسی شده مبلغ 189 ریال اعلام کرده است.
شرکت گروه صنعتی قطعات اتومبیل ایران پیش بینی سود هر سهم سال مالی منتهی به 29 اسفند ماه 94 را به صورت حسابرسی شده و با سرمایه 266 میلیارد و 630 میلیون ریال در دی و بهمن ماه امسال مبلغ 189 ریال اعلام کرده است.

بر اساس این گزارش هیات مدیره این شرکت در نظر دارد مبلغ 70 ریال از سود هر سهم سال مالی 94 را جهت تقسیم بین سهامداران به مجمع عمومی عادی سالانه پیشنهاد کند. پیش بینی سود هر سهم سال مالی منتهی به 29 اسفند ماه 94 را در دیماه 93 نیز مبلغ 189 ریال اعلام کرده است. این شرکت پیش بینی سود خالص تلفیقی سال مالی 94 را در دی و بهمن ماه 93 مبلغ 169 میلیارد و 460 میلیون ریال اعلام کرده است. لازم به ذکر است "ختوقا"در نظر دارد در سال مالی آتی، از محل آورده نقدی و سود انباشته 200 درصد افزایش سرمایه انجام دهد. گروه صنعتی قطعات اتومبیل ایران پیش بینی سود هر سهم سال مالی 93 را در نخستین پیش بینی مبلغ 84 ریال و در آخرین پیش بینی مبلغ 140 ریال اعلام کرده است. این شرکت پیش بینی سود خالص تلفیقی سال مالی 93 را برای نخستین بار مبلغ 120,586 میلیون ریال و در بهمن ماه امسال مبلغ 196,871 میلیون ریال اعلام کرده است.

کوتاه از کدال

شرکت ماشین سازی اراک در جدیدترین گزارش منتهی به 94/06/31 خود سود هر سهم شرکت را مبلغ 417 ریال اعلام نموده است که نسبت به پیش بینی قبلی شرکت با افزایش 25 درصدی همراه بوده است شرکت در 3 ماهه نخست خود توانست به ازای هر سهم 121 ریال سود کنار بگذارد و 29 درصد از پیش بینی هایش را پوشش دهد . همچنین شرکت اعلام نموده است که هزینه های صورت گرفته جهت احداث مجتمع آپارتمانی 29 طبقه واقع در شهرستان بابلسر تا تاریخ 30/09/1393 مبلغ 577ر124 میلیون ریال می باشد که در ترازنامه در سرفصل سرمایه گذاری های کوتاه مدت اعمال شده است .


شرکت سرمایه گذاری و توسعه صنایع سیمان در جدیدترین گزارش ( حسابرسی شده ) خود سود هر سهم منتهی به 93/12/29 شرکت را مبلغ 342 ریال اعلام نمود که نسبت به پیش بینی قبلی شرکت با افزایش 3 درصدی همراه بوده است شرکت در 9 متاهه خود موفق شد 26 درصد از پیش بینی هایش را پوشش دهد و به ازای هر سهم 89 ریال سود کنار بگذارد .

افزایش سرمایه نتوس به ثبت رسید

بر اساس تصمیمات مجمع عمومی فوق العاده مورخ 1393/09/10 افزایش سرمایۀ شرکت پشمبافی توس از مبلغ 16,800 میلیون ریال به‌مبلغ 29,400 میلیون ریال ( از محل سود انباشته مبلغ 12600 میلیون ریال ، ) در تاریخ 1393/10/30 در مرجع ثبت شرکت ها به ثبت رسیده است

پوشش مناسب ارفع در گزارش 9 ماهه خود


شرکت آهن و فولاد ارفع در جدیدترین گزارش منتهی به 93/12/29 خود سود هر سهم شرکت را مبلغ 516 ریال اعلام نموده است که نسبت به گزارش قبلی شرکت با افزایش 15 درصدی همراه بوده است شرکت در دوره 9 ماهه خود توانست به ازای هر سهم 488 ریال سود کنار بگذارد و 95 درصد از پیش بینی هایش را پوشش دهد . شرکت اعلام نموده است که در حال مذاکره با بانک صنعت و معدن جهت توافق نرخ بازپرداخت اقساط تسهیلات می باشد. بر اساس توافقات اولیه نرخ سود دوره مشارکت حدود 2.5 درصد ( نرخ لایبور بعلاوه 2 درصد ) و نرخ سود دوره بازپرداخت 7 درصد می باشد که در محاسبات شرکت نیز به همین ترتیب انجام شده است.

چکارن در گزارش 10 ماهه خود تعدیل منفی داد


شرکت کارتن ایران در جدیدترین گزارش منتهی به 93/12/29 خود سود هر سهم شرکت را مبلغ 569 ریال اعلام نموده است که نسبت به گزارش 9 ماهه قبلی با کاهش 12 درصدی همراه بوده است شرکت در دوره 10 ماهه خود توانست به ازای هر سهم 372 ریال سود محقق کند و 65 درصد از پیش بینی هایش را پوشش دهد . در این گزارش شاهد کاهش 6/3 درصدی فروش (مبلغ 31،422 میلیلون ریال)، 2/2 درصدی بهای تمام شده (مبلغ 15،628 میلیون ریال)، افزایش 42 درصدی خالص سایر درآمدها (هزینه ها) ی عملیاتی (مبلغ 5،730 میلیون ریال)، افزایش 6/11 درصدی هزینه های مالی (مبلغ 5،355 میلیون ریال) و افزایش 8 برابری (معادل مبلغ 3،994 میلیون ریال) درآمدها (هزینه)های متفرقه بوده ایم .

پوشش 9 ماهه حتاید را اینجا بخوانید


شرکت تاید واتر خاورمیانه در جدیدترین گزارش 93 خود سود هر سهم شرکت را مبلغ 779 ریال اعلام نموده است که نسبت به پیش بینی قبلی شرکت با افزایش 3 ریالی همراه بوده است شرکت در دوره 9 ماهه خود توانست 63 درصد از پیش بینی هایش را پوشش دهد و 487 ریال به ازای هر سهم کنار بگذارد .

عملکرد 9 ماهه پاسا منتشر شد


شرکت ایران یاسا تایر و رابر در جدیدترین گزارش منتهی به 93/12/29 خود سود هر سهم شرکت را مبلغ 594 ریال اعلام نموده است که نسبت به پیش بینی قبلی شرکت با کاهش 8 درصدی همراه بوده است شرکت در 9 ماهه خود توانست به ازای هر سهم 284 ریال سود کنار بگذارد و 48 درصد از پیش بینی هایش را پوشش دهد . شرکت علت این تعدیل را اینگونه اعلام نموده است مطابق روال سنوات قبل فروش شرکت با فرارسیدن فصل سرما به کاهش و در ماههای بهمن و اسفند فصل فروش شرکت آغاز و بازار از رکود خارج می گردد لذا علیرغم پوشش 57% فروش عملکرد 9 ماهه، بدلیل تولید مناسب ( 71% بودجه ) شرکت قادر خواهد بود در صورت عدم بروز رویداد غیر قابل پیش بینی، بودجه سال مالی منتهی به 29 اسفند ماه 1393 را محقق نماید . ضمنا" در این خصوص مدیریت شرکت تمهیدات لازم را در نظر گرفته است"

نگاهی به گزارش اولین پیش بینی فاذر


شرکت صنایع آذرآب در اولین گزارش پیش بینی 94 خود سود هر سهم شرکت را مبلغ 356 ریال اعلام نموده است که در مقایسه با سال مالی قبل با افزایش 16 درصدی همراه بوده است فروش شرکت با افزایش 37 درصدی مبلغ 322 میلیارد تومان پیش بینی شده است همچنین سود عملیاتی نیز مبلغ 52 میلیارد تومان گزارش شده است . ضمنا شرکت در خصوص قرارداد با شرکت سرمایه گذاری سیراف اعلام نموده است که قرارداد این پروژه منعقد و نهایی شده لیکن بدلیل عدم قطعیت مراحل مربوط با تامین مالی پروژه تا تاریخ تهیه گزارش در پیش بینی عایدی هر سهم سال 94 درصد اجرای پروژه به صورت حداقلی لحاظ گردیده است در صورتی که تامین مالی پروژه قطعیت یافت تعدیلات لازم اعمال و اطلاع رسانی خواهد شد .

کوتاه از عملکرد 3 ماهه بکاب


شرکت جوشکاب یزد در جدیدترین گزارش 3 ماهه خود سود هر سهم منتهی به 94/06/31 شرکت را مبلغ 1347 ریال اعلام نموده است که نسبت به پیش بینی قبلی شرکت با افزایش 2 درصدی همراه بوده است شرکت در 3 ماهه نخست خود توانست به ازای هر سهم 381 ریال سود کنار بگذارد و 28 درصد از پیش بینی هایش را پوشش دهد.

شنیده ها و خبرها

کوره های ۷۰ شرکت سیمانی از امروز روشن می شوند

24 دی ماه سال جاری بود که با هماهنگی های انجمن سیمان و وزارت نفت گاز کلیه کارخانه های سیمانی قطع و مخازن مازوت پلمپ و قرار شد در مقابل توقف کلیه کوره های تولید کلینکر، وزارت نفت با تمهیدات لازم بخشی از هزینه های ثابت مرتبط تولید کلینکر را در قبوض آتی گار و یا خریدهای آتی مازوت جبران کند.
این رویداد بی سابقه برای 70 شرکت سیمانی موجب ریزش سهام این گروه در بازار و نگرانی سرمایه گذاران شد اما در کمتر از یک ماه از این تصمیم ، دبیر انجمن سیمان با صدور اطلاعیه ایی به همه شرکت های سیمانی دستور راه اندازی مجدد کوره ها از فردا چهارشنبه 15 بهمن را داده است.
عبدالرضا شیخان با ارسال نامه ایی به مدیران عامل همه شرکت های سیمانی اعلام کرد:
پیرو نامه شماره 55540 مورخ 23 دی 93 به استحضار می رساند با عنایت به توافق انجام شده با وزارت نفت ، مقرر شد که از فردا چهارشنبه 15 بهمن کلیه کارخانجات سیمان نسبت به راه اندازی کوره ها اقدام کنند. لذا خواهشمند است دستور فرمایند تمهیدات لازم برای گرم کوره ها وشروع بارگیری از تاریخ فوق الاشاره صورت پذیرد. ضمنا" میزان و چگونگی تامین بخشی از هزینه های ثابت دوره زمانی توقف آن شرکت که از تعهدات وزارت می باشد، متعاقبا" به اطلاع خواهد رسید.
براساس این گزارش، در نامه قبلی شیخان هم آمده بود: با توجه به دپو ( انبار) بیش از 18 میلیون تن کلینکر و سیمان در کارخانجات سیمان کشور و پیش بینی ادامه این روند در ماه های آتی ، مقرر شد تا با هماهنگی وزارت نفت نسبت به توقف تولید کوره های تولید کلینکر اقدام شود.خوشبختانه با پیگیری های مستمر انجمن نهایتا" توافق شد تا در مقابل توقف کلیه کوره های تولید کلینکر، وزارت نفت با تمهیدات لازم بخشی از هزینه های ثابت مرتبط تولید کلینکر را در قبوض آتی گار و یا خریدهای آتی مازوت جبران کند.نظر به اینکه جهت اجرایی شدن این مهم ساعت 24 مورخ 24 دی 93 گاز کلیه کارخانجات قطع و مخازن مازوت پلمپ خواهد شد. لذا با رعایت کلیه مسائل فنی و ایمنی بخصوص منحنی حرارتی کوره ، نسبت به توقف کوره ها برنامه ریزی و اقدام شود.

مذاکرات مثبت خودرویی ایران با اسپانیا

محمدرضا نجفی منش با اشاره به سفر اخیر هیات فعالان اقتصادی اتاق بازرگانی و صنایع و معادن تهران به اسپانیا، گفت: در این سفر، مذاکرات مناسبی با خودروسازان و قطعه سازان اسپانیایی صورت گرفت تا بتوان همکاری مشترک در این زمینه را شکل داد.
دبیر انجمن قطعه سازان افزود: خبرهای خوش در خصوص این مذاکرات به زودی اعلام خواهد شد اما در مجموع، مذاکرات خودرویی ایران و اسپانیا مثبت بود.
او با اشاره به افزایش رشد تولید خودرو در سال جاری، در خصوص وضعیت تسویه بدهی های قطعه سازان از سوی خودروسازان، تصریح کرد: اوضاع پرداخت های خودروسازان به قطعه سازان نسبت به گذشته بهتر شده، اما مشکلات همچنان وجود دارد.
نجفی منش در ادامه در خصوص مذاکرات وزارت صنعت، معدن و تجارت با شورای اقتصاد و سازمان مدیریت و برنامه ریزی مبنی بر خروج قیمتگذاری خودرو از شورای رقابت گفت: در هیچ کجای دنیا، قیمتگذاری خودرو صورت نمی گیرد؛ چراکه همین امر حاشیه بازار را شکل می دهد و بنابراین، خودرو گرانتر به دست مصرف کنندگان می رسد.
او اظهار کرد: بر همین اساس اگر قیمت خودرو آزاد شود، بازار عرضه و تقاضا قیمت را تعیین خواهد کرد که در این صورت هم مردم منفعت خواهند برد و هم دولت منتفع می شود.
نجفی‌منش گفت: اگر خروج قیمتگذاری خودرو از شورای رقابت عملیاتی شود، به نفع صنعت است، چراکه فضای رقابتی را بالا می برد؛ این درحالی است که خودرو انحصاری نیست و 16 خودروساز و 21 واردکننده رسمی در این فضا وجود دارند.

شنیده ها و خبرها

قچار

شرکت فرآورده های غذایی و قند چهارمحال پیش بینی سود هر سهم مالی منتهی به 29 اسفند ماه 93 را در اسفند ماه 92 بصورت حسابرسی شده مبلغ 351 ریال، در تیر ماه 93 مبلغ 316 ریال، در مهر ماه 93 مبلغ 149 ریال اعلام کرده است.
در اطلاعات فعلی با انجام تعدیلات، پیش بینی جدید این سال مالی به مبلغ 6 ریال ارائه شده است و طی دوره 9 ماهه با اختصاص 29 ریال سود به ازای هر سهم و تحقق 483 درصدی فراتر از پیش بینی هایش عمل کرد.
این شرکت علت تعدیل 96 را به شرح ذیل اعلام کرده است:
الف. مبالغ فروش 7 میلیارد ریال افزایش، اما بعلت افزایش بهای تمام شده، سود ناخالص کاهش 20 میلیارد ریالی را نشان می دهد.
شایان ذکر است، یکی از علل افزایش مبلغ فروش، احتساب 32 میلیارد ریال (معادل 2.5% کل فروش) یارانه تولید به تناسب میزان شکر فرآوری شده از چغندر تحصیلی سال مالی 93 شرکت که تحقق آن منوط به پذیرش توسط نهاد حاکمیتی دولت است.
"قچار"پیش بینی سود هر سهم مالی 92 را در نخستین پیش بینی مبلغ 453 ریال و در آخرین پیش بینی مبلغ 270 ریال اعلام کرده بود که براساس اطلاعات عملکرد واقعی حسابرسی نشده و حسابرسی شده مبلغ 103 ریال محقق شد.

فولاد آلیاژی

شرکت صنایع فولاد آلیاژی یزد پیش بینی سود هر سهم سال مالی منتهی به 29 اسفند ماه 93 را با سرمایه 40 میلیارد ریال اسفند ماه 92 بصورت حسابرسی شده و در اردیبهشت ماه 93 مبلغ 686 ریال، در خرداد ماه 93 با سرمایه 82 میلیارد ریالی، مبلغ 387 ریال اعلام کرده است که این رقم در بهمن ماه سال جاری به مبلغ 552 ریال رسید و طی دوره 9 ماهه با اختصاص 405 ریال سود به ازای هر سهم معادل 73 درصد از پیش بینی هایش را پوشش داد.

* مقایسه اطلاعات فعلی با آخرین مبالغ پیش بینی شده سال مالی 93 نشان می دهد که عمده تغییرات مربوط به افزایش 145 میلیارد ریالی مبلغ فروش ناشی از تغییرات در مقادیر و نرخهای فروش محصولات تولیدی شرکت با توجه به روند عملکرد واقعی طی سال، افزایش 10 میلیارد ریالی هزینه مالی و کاهش 4 میلیارد ریالی درامد سرمایه گذاریهای پیش بینی شده شرکت است.
بر اساس این گزارش هیئت مدیره این شرکت در نظر دارد معادل 165 ریال سود به ازای هر سهم را جهت تقسیم بین سهامداران به مجمع عمومی سالانه پیشنهاد کند.
این شرکت دارای دو واحد فرعی به نام گسترش فولاد سیلندر یزد و صنایع مفتول کاران یزد می باشد (که البته درصد مالکیت آنها در فرم پرتفوی سرمایه گذاریهای خارج از بورس به درستی وارد نشده)، اما نسبت به تهیه و ارائه اطلاعات پیش بینی تلفیقی اقدامی صورت نداده است.
"فولادی" پیش بینی سود هر سهم سال مالی 92 را با سرمایه 40 میلیارد ریال مبلغ 541 ریال و در آخرین پیش بینی مبلغ 1765 ریال اعلام کرده بود که طبق صورتهای مالی حسابرسی نشده مبلغ 1760 ریال و همچنین، براساس صورتهای مالی حسابرسی شده، مبلغ 1756 ریال محقق شد.

دلقما

شرکت داروئی و بهداشتی لقمان پیش بینی سود هر سهم سال مالی منتهی به 29 اسفند ماه 93 را با سرمایه 225 میلیارد ریال در اسفند ماه سال 92 بصورت حسابرسی شده و در تیر ماه 93 مبلغ 521 ریال، در مهر و آبان ماه 93 بصورت حسابرسی شده مبلغ 539 ریال اعلام کرده بود که این رقم در بهمن ماه سال جاری به 456 ریال رسید و طی دوره 9 ماهه منتهی به 30 آذر ماه سال جاری با اختصاص 184 ریال سود به ازای هر سهم معادل 40 درصد از پیش بینی هایش را محقق کرد.
بر اساس این گزارش هیئت‌مدیره این شرکت درنظر دارد40 درصد از سود خالص سال مالی 93 را جهت تقسیم بین سهامداران به مجمع عمومی عادی سالانه پیشنهاد کند.
این شرکت اعلام کرده است؛ " کاهش تقاضا از طرف شرکت های پخش و افزایش میزان و مبلغ تخفیفات و جوائز مطالبه شده توسط آنها، همچنین محدودیت در تامین مواد اولیه مورد نیاز دلایل عمده کاهش در مقدار و مبلغ فروش و تولید محصول می باشد. این امر منجر به تعدیل کاهنده پیش بینی سود سال مالی 93 شده است"
"دلقما" پیش بینی سود هر سهم سال مالی 92 را با سرمایه 225 میلیارد ریال مبلغ 275 ریال و در آخرین پیش بینی مبلغ 497 ریال اعلام کرده بود که مطابق صورتهای مالی حسابرسی نشده و شده به ترتیب مبلغ 412 ریال و 409 ریال محقق شد .