تحلیل سهام . اخبار و شایعات . سیگنال رایگان خرید - (یادداشت های یک تازه وارد بورسی)

در این وبلاگ قصد دارم اطلاعات خودم رو راجع به بازارهای مالی و خصوصا بورس با دوستان به اشتراک بگزارم

تحلیل سهام . اخبار و شایعات . سیگنال رایگان خرید - (یادداشت های یک تازه وارد بورسی)

در این وبلاگ قصد دارم اطلاعات خودم رو راجع به بازارهای مالی و خصوصا بورس با دوستان به اشتراک بگزارم

گزارش بازار سه شنبه 94/4/30

به گزارش روابط عمومی بورس تهران، شاخص کل با 98 واحد کاهش (14 / 0 درصد) به رقم 68051 واحد رسید.

شاخص بازار اول با 113 واحد کاهش به رقم 48748 واحد بالغ گردید و شاخص بازار دوم با 63 واحد افزایش رقم  142588 واحد را تجربه کرد.

همچنین بیشترین تاثیر منفی بر شاخص کل را گسترش نفت و گاز پارسیان، کشتیرانی جمهوری اسلامی، پتروشیمی پردیس، نفت سپاهان، گسترش سرمایه گذاری ایران خودرو، مخابرات ایران و سرمایه گذاری سایپا به خود اختصاص دادند.

  ادامه مطلب ...

پیش‌بینی قیمت مسکن در روزهای آتی


به گزارش اقتصاد نیوز،رئیس اتحادیه مشاوران املاک تهران معتقد است: در هیچ حوزه‎ای هیچ شوکی به بازار مسکن وارد نمی‌شود و رکودی که همچنان در بازار مسکن حاکم است شکسته خواهد شد و رونق بیشتری به بازار وارد می‌شود. البته این رونق به مفهوم گرانی مسکن در بازار نیست. حسام عقبایی  در تحلیل خود از بازار مسکن‎ پس از توافق هسته‌ای ایران اظهار کرد : مناقشات بین‌المللی و سیاسی می‌تواند در اقتصاد مسکن اثرگذار باشد، اما این تغییرات در کوتاه‌مدت نمود ندارد و نیازمند زمان است. وی اضافه کرد: زمان این اثر گذاری در ابزارهایی همچون طلا ، ارز ، مسکن و نفت بسیار متفاوت است، در بخش مسکن نیز چه در بخش ساخت‌وساز ، چه خرید و فروش و چه رهن و اجاره در کوتاه‌مدت تاثیر واضحی نمایان نمی‌شود. به گونه‌ای که در هیچ حوزه‎ای هیچ شوکی به بازار وارد نمی‌شود اما در بخش اجاره اوضاع کمی متفاوت است .


  ادامه مطلب ...

پوشش ۳ ماهه ی حتاید/میدکو/خدیزل


طبق آخرین گزارشات دریافتی از از کدال، پوشش ۳ماهه ی حتاید/میدکو/خدیزل به شرح زیر می باشد:

شرکت هلدینگ توسعه معادن و صنایع معدنی خاورمیانه (میدکو):

  • برای سال مالی منتهی به اسفند ۹۴ سود هر سهم را  ۲۰۵  در نظر گرفته که در گزارش ۳ ماهه ی خود  ۲ریال ضرر شناسایی کرده است.

شرکت بهمن دیزل (خدیزل):

  • برای سال مالی منتهی به اسفند ۹۴ سود هر سهم را ۶۹۲ در نظر گرفته که در گزارش ۳ ماهه ی خود ۹۴ریال معادل ۱۳ درصد را پوشش داده است.

شرکت تاید واتر خاورمیانه (حتاید):

  • برای سال مالی منتهی به اسفند ۹۴ سود هر سهم را۶۵۵ در نظر گرفته که در گزارش ۳ ماهه ی خود ۱۴۸ معادل  ۲۲ درصد را پوشش داده است.

گزارشات کدال ثنوسا | خکاوه|ثشرق|فنوال


نوسازی و ساختمان تهران ( ثنوسا ): پیش بینی درآمد هر سهم سال مالی منتهی به ۱۳۹۴/۰۶/۳۱ بر اساس عملکرد ۹ ماهه

نوسازی و ساختمان تهران در دوره ۹ ماهه منتهی به ۱۳۹۴/۰۳/۳۱ به ازای هر سهم ۱۷۹ ریال زیان ساخته است و بر اساس عملکرد ۹ ماهه برای سال مالی منتهی به ۱۳۹۴/۰۶/۳۱ به ازای هر سهم ۲۶ ریال زیان پیش بینی کرده است.در پیش بینی قبلی به ازای هر سهم ۳۹ ریال سود گزارش شده بود.دلیل اصلی تغییر در سود هر سهم، کاهش سود مورد انتظار دریافتی از بانک اقتصاد نوین در نتیجه تعدیل منفی این بانک می باشد.در سال مالی جاری افزایش سرمایه ۱۵۰% داده است.با لحاظ سرمایه جدید برای سال مالی قبل شاهد افت شدت زیاندهی به میزان ۳۹% می باشیم.فروش کل با رشد ۱۳۲% به ۹۲ میلیارد ریال رسیده است و از طرفی بهای تمام شده نیز ۸۶% بهبود پیدا کرده است.هم چنین با توجه به تسویه تعدادی از وام ها، هزینه های مالی افت ۸% داشته است.

  ادامه مطلب ...

سود دو پالایشگاه تبریز و تهران 30 تا 35 درصد بیشتر می شود

علت توقف امروز نماد دو پالایشگاه تبریز و تهران ناشی از تعدیل مثبت قابل توجه و بیش از ۳۰ درصدی سود سال ۹۳ است.

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس، در جریان معاملات امروز بازار سهام علاوه بر توقف نماد شرکت های مانند آذرآب و سیمان خزر،نماد معاملاتی دو پالایشگاه تبریز و تهران هم ساعت 9:10 دقیقه بسته شد.

پیگیری های بورس پرس از این رویداد نشان داد علت توقف نماد " شبریز" ( که با ابطال معاملات اندک آن همراه بود) ناشی از اعلام تعدیل سود قابل توجه حدود 35 درصدی سال 93 و نامه امروز مسئولان آن به بورس است.

  ادامه مطلب ...