تحلیل سهام . اخبار و شایعات . سیگنال رایگان خرید - (یادداشت های یک تازه وارد بورسی)

در این وبلاگ قصد دارم اطلاعات خودم رو راجع به بازارهای مالی و خصوصا بورس با دوستان به اشتراک بگزارم

تحلیل سهام . اخبار و شایعات . سیگنال رایگان خرید - (یادداشت های یک تازه وارد بورسی)

در این وبلاگ قصد دارم اطلاعات خودم رو راجع به بازارهای مالی و خصوصا بورس با دوستان به اشتراک بگزارم

شنیده ها و خبرها

فروش رنو فرانسه به ایران ۵.۵ برابر افزایش یافت

فروش رنو فرانسه به ایران در آخرین ماه ۲۰۱۴ با افزایش ۵.۵ برابری نسبت به ماه قبل از آن مواجه شد و به ۴۲۲۰ دستگاه رسید.

به نقل از تسنیم، شرکت خودروسازی رنو فرانسه اعلام کرددر سال میلادی گذشته 36 هزار و 300 دستگاه از محصولات خود را به بازار ایران عرضه کرده است. فروش رنو به ایران در سال 2014 نسبت به مدت مشابه سال قبل افت 9 درصدی داشته است. رنو در سال 2013 بالغ‌ بر 39 هزار و 600 دستگاه خودرو به ایران صادر کرده بود.

روند نزولی فروش این شرکت فرانسوی به ایران که در پی تحریم ها آغاز شده بود با وجود اجرایی شدن توافق موقت هسته ای از ابتدای سال 2014 ادامه پیدا کرده است. لغو تحریم خودرویی ایران یکی از امتیازاتی بود که طرف غربی در این توافق به ایران داد اما به دلیل حفظ تحریم بانکی، تحول مهمی در زمینه مبادلات خودرویی ایران پدید نیامد.
از جولای 2014 فروش رنو به ایران روندی نزولی در پیش گرفته بود. این شرکت در نوامبر برابر با آبان-آذر تنها 780 دستگاه از محصولات خود را روانه بازار ایران کرده بود که این رقم نسبت به ماه جولای تقریبا یک ششم شده بود. در آخرین ماه 2014 برابر با آذر-دی امسال این روند متوقف شده و فروش رنو به ایران نسبت به ماه قبل از آن 5.5 برابر و نسبت به مدت مشابه سال قبل 2 برابر شده است.
رنو که در نوامبر 2014 بالغ بر 780 دستگاه خودرو به ایران فروخته بود در ماه دسامبر این رقم را به 4220 دستگاه افزایش داده است. در دسامبر سال میلادی 2013 نیز 2118 دستگاه از محصولات این شرکت فرانسوی به مقصد ایران ارسال شده بود.
فروش ماهانه رنو به ایران در ماه‌های ژانویه، فوریه، مارس، آوریل، می، ژوئن، جولای،اوت، سپتامبر، اکتبر، نوامبر و دسامبر 2014 به ترتیب 1500، 1650 ، 2500، 2150، 3280، 4500، 4120، 3100 ، 2600، 2600، 780 و 4220 دستگاه اعلام شده است.
کل فروش رنو به ایران در سال 2013 بالغ‌بر 36 هزار و 300 دستگاه بود که این رقم نسبت به مدت مشابه سال قبل کاهش 64 درصدی داشت. رنو در سال 2012 بالغ‌بر 100 هزار و 783 دستگاه از محصولات خود را به ایران فروخت. این شرکت فرانسوی در سال 2011 بالغ‌بر 93 هزار و 626 دستگاه خودرو در ایران به فروش رسانده بود.
خودروی لوگان پرفروش‌ترین محصول این شرکت در ایران است که با نام ال90 و به‌صورت سی‌کی‌دی در این کشور تولید می‌شود.

مالک اصلی"قاسم"وارد فرابورس می شود/ پیگیر افزایش سرمایه قاسم



مدیرعامل هلدینگ خود کفایی آزادگان ضمن اعلام پیگیری افزایش سرمایه ۴۴ میلیارد تومانی قاسم ایران در دو مرحله از برنامه ورود این هلدینگ به فرابورس و کشف قیمت بعد از درج نماد خبر داد.

در رابطه با آخرین وضعیت افزایش سرمایه شرکت قاسم ایران اظهار داشت: همه مدارک لازم جهت اخذ مجوز افزایش سرمایه 44 میلیارد تومانی این شرکت در دو مرحله به سازمان بورس ارسال شده تا بعد از طی مراحل قانونی ، اقدام به برگزاری مجمع فوق العاده سرمایه اسمی قاسم ایران از 36 به 80 میلیارد تومان برسد.

وی از برنامه ورود به بازار سهام هلدینگ خود کفایی آزادگان خبر داد و به بورس پرس گفت: این شرکت که دارای 68 هزار سهامدار حقیقی و شامل آزادگان وایثارگران است ،در حال طی مراحل قانونی جهت پذیرش و درج نماد در فرابورس بوده و انتظار می رود این رویداد درسال جاری رخ دهد.
این مقام مسئول درباره مشخصات این هلدینگ هم توضیح داد: سرمایه اسمی هلدینگ خود کفایی آزادگان در حال حاضر 15.3 میلیارد تومان بوده و فعلا"هم برنامه ایی برای افزایش سرمایه نیست. این هلدینگ برای سال مالی منتهی به اسفند سال گذشته ، به ازای هر سهم 180 تومان و برای سال جاری هم 200 تومان سود پیش بینی کرده است.
به گفته رمضان، این هلدینگ که 90 درصد فعالیت های آن مربوط به صنعت غذایی است، مالک حدود 16 شرکت و سهامدار اصلی (مستقیم و غیر مستقیم) شرکت هایی قاسم، مینو شرق، شکوپارس، صنعتی مینو و پارس مینو بشمار می رود.

وی در خاتمه از برگزاری سه جلسه معارفه برای اطلاع رسانی خبر داد و گفت : با توجه به اهمیت وماهیت این هلدینگ ، بعد ازظهر امروز جلسه معارفه ایی با حضور نمایندگان مجلس، مدیران ارشد بانکی و مالی ، فعالان بازار سرمایه و ... تشکیل می شود. فردا هم جلسه ایی با حضور نمایندگان 68 هزار سهامدار برگزار خواهد شد . سومین جلسه هم با خبرنگاران و بعد از درج نماد در فرابورس خواهد بود.

تعطیلی کارخانجات سیمان ربطی به کمبود سوخت ندارد


دبیر انجمن سیمان با بیان اینکه توقف یک ماهه فعالیت کوره‌های کلینکر سیمان فقط برای کاهش موجودی کلینکر کارنجات سیمان است،گفت:درحال حاضر کارخانجات سیمان در تأمین سوخت خود مشکلی ندارند.

عبدالرضا شیخان در گفت‌وگو با تسنیم، با تأکید بر اینکه توقف کوره‌های کلینکر کارخانجات سیمان به هیچ ارتباطی با کمبود سوخت ندارد، اظهار داشت: براساس توافقات صورت گرفته با وزارت نفت قرار شده اگر کارخانجاتی با قطعی گاز روبه رو شدند مازوت با قیمت پایه گاز به آنها ارائه شود.

وی با بیان اینکه توقف یک ماهه فعالیت کوره‌های کلینکر سیمان فقط برای کاهش موجودی کلینکر کارنجات سیمان است، افزود: هم اکنون سیمان به وفور در بازار وجود داشته و هیچ مشکلی در این رابطه وجود نخواهد داشت.

نتایج دو مجمع پارسان مشخص شد

دو مجمع سالانه و فوق العاده پارسان پیش از ظهرامروز برگزار و طی آن ضمن تقسیم سود ۱۵۰ تومانی به هرسهم ، سرمایه آن با ۱۰۰ درصد افزایش به ۳ هزار میلیارد تومان رسید.
در پی تغییر سالی مالی شرکت نفت و گاز پارسیان که از 30 آذر به 31 شهریور ، پیش از ظهر امروز دو مجمع سالانه و فوق العاده این شرکت برگزار شد.
براساس این گزارش، در این مجمع بعد از قرائت گزارش عملکرد هیئت مدیره و بازرس و تصویب صورت های مالی ، مقرر شد به ازای هر سهم 150 تومان سود تقسیم شود.

همچنین در مجمع فوق العاده که بلافاصله بعد از مجمع سالانه برگزار شد، افزایش سرمایه 100 درصدی پارسان از محل مطالبات حال شده و آورده نقدی سهامداران به تصویب رسید تا سرمایه اسمی این هلدینگ از 1500 به 3000 میلیارد تومان برسد.
برهمین اساس مقرر است 100 تومان از سود 150 تومانی برای افزایش سرمایه لحاظ شود و 50 تومان دیگر هم از 11 بهمن با مراجعه سهامداران به شعب بانک ملت قابل دریافت خواهد بود.

شنیده ها و خبرها

شرکت سرمایه گذاری صنعت نفت جدیدترین پیش بینی سال مالی 93 را در دی ماه امسال و با سرمایه یک هزار و 223 میلیارد و 600 میلیون ریال مبلغ 138 ریال اعلام کرد و طی 9 ماه مبلغ 14 ریال زیان به هر سهم اختصاص داد.شرکت سرمایه گذاری صنعت نفت پیش بینی سود هر سهم سال مالی منتهی به 29 اسفند ماه 93 را با سرمایه یک هزار و 150 میلیارد ریال، در بهمن 92 و خرداد ماه امسال مبلغ 146 ریال، در تیر ماه 93 مبلغ 158 ریال، در شهریور ماه 93 مبلغ 160 ریال، در آبان ماه 93 مبلغ 145 ریال اعلام کرده بود. که این رقم در دی ماه امسال با سرمایه یک هزار و 223 میلیارد و 600 میلیون ریال مبلغ 138 ریال اعلام شده است و در 9 ماه مبلغ 14 ریال زیان به ازای هر سهم کنار گذاشت.این شرکت پیش بینی سود (زیان) هر سهم تلفیقی گروه (سود خالص پایه) را برای سال مالی 93 با سرمایه یک هزار و 150 میلیارد ریال مبلغ 161 ریال ، خرداد و تیر ماه 93 مبلغ 169 ریال، در شهریور ماه 93 مبلغ 171 ریال، در آبان ماه 93 مبلغ 156 ریال اعلام کرده بود که این رقم در دی ماه امسال و با سرمایه یک هزار و 223 میلیارد و 600 میلیون ریال مبلغ 149 ریال رسید.بر اساس این گزارش هیئت‌مدیره این شرکت درنظر دارد به ازای هر سهم مبلغ 122 ریال جهت تقسیم بین صاحبان سهام به مجمع عمومی عادی سالانه سال مالی 93 پیشنهاد کند.لازم به ذکر است به موجب مصوبه مجمع عمومی فوق العاده مورخ 24 دی ماه 93، افزایش سرمایه شرکت از مبلغ یک هزار و 150 میلیارد ریال به مبلغ یک هزار و 223 میلیارد و 600 میلیون ریال (از محل سود انباشته) معادل 4/6 درصد به تصویب رسیده است.این شرکت اعلام کرده است که افزایش سرمایه تا زمان برگزاری مجمع عمومی عادی سال مالی منتهی به 29 اسفند ماه 93 به ثبت خواهد رسید. "ونفت" پیش بینی سود هر سهم شرکت اصلی را برای سال مالی 92 با سرمایه 850 میلیارد ریال مبلغ 109 ریال و با سرمایه یک هزار و 150 میلیارد ریال مبلغ 80 ریال و در آخرین پیش بینی حسابرسی شده مبلغ 594 ریال اعلام کرده است.همچنین این شرکت پیش بینی سود (زیان) هر سهم تلفیقی گروه (پس از کسر سهم اقلیت) را برای سال مالی 92 با سرمایه 850 میلیارد ریال مبلغ 165 ریال، با سرمایه یک هزار و 150میلیارد ریال مبلغ 122 ریال و مطابق صورت سود و زیان تلفیقی مبلغ 543 ریال اعلام کرده است


تحلیل دبیر انجمن پتروشیمی از حال و آینده سهام شرکت های پتروشیمی

دبیر انجمن پتروشیمی با ارایه تحلیلی از وضعیت سهام شرکت های پتروشیمی گفت: قانون تعیین نرخ خوارک منجر به جهش سال آینده این گروه خواهد شد.

،احمدی مهدوی در گفت‌وگو با فارس اظهار داشت: دلیل افت سهام شرکت‌های پتروشیمی در بورس، مشکلات بازار نفت و کاهش قیمت نفت است که باعث شده قیمت محصولات پتروشیمی هم کاهش بیابد. علاوه بر کاهش قیمت، محصولات ما را هم نمی‌خرند. چنانکه بیش از 20 درصد از محصولات تولیدی در بورس فروش نمی‌رود.
وی ادامه داد: قیمت‌ها خود به خود تعدیل خواهد شد و قیمت‌های جدید محصولات مشخص می‌شود، اما در بهمن ماه به کارگروه‌های تخصصی مانند پلی‌اتیلن، پلی پروپیلن، pvc، مواد شیمیایی و امثال آن هم گفته‌ایم به دلخواه قیمت محصولات را تعدیل کنند تا فروش محصولات بیشتر شود. مصوبه مجلس برای قیمت خوراک پتروشیمی خیلی خوب است و در دراز مدت روی بازار سهام تأثیر می‌گذارد، اما هنور چنانکه باید و شاید درباره آن اطلاع‌رسانی نشده است. به همین دلیل تاثیر محسوسی در بازار سهام نداشته است.
مهدوی با بیان اینکه بعضی شرکت‌های پتروشیمی با این مصوبه تصمیم گرفتند پروژه‌های متوقف شده خود را دوباره شروع کنند، اظهار داشت: ما از دولت خواهش کرده‌ایم آئین‌نامه‌ این مصوبه را تا پایان سال تصویب کند تا از سال آینده در فضای جدیدی کار آغاز شود.دولت تا 6 ماه برای نوشتن این آئین‌نامه مهلت دارد، اما دو ماهه هم امکان نگارش این آئین‌نامه هم وجود دارد . اگر این کار انجام شود هم در فضای کسب و کار تأثیر دارد و هم روی بازار تأثیر می‌گذارد.
دبیر انجمن صنفی صنعت پتروشیمی اظهار داشت: ایرادی گرفته می‌شد که گاز به ترکیه با چه قیمتی داده می‌شود و چرا به پتروشیمی‌ها گاز ارزان داده می‌شود، اما در قانون جدید مجلس این موارد تجمیع شده‌اند و گفته شده قیمت گاز صادراتی و وارداتی از ترکمستان و قیمت گاز داخلی به صورت میانگین وزنی محاسبه شود و معیار قیمت گاز پتروشیمی قرار بگیرد؛ یعنی در آینده هر قدر گاز صادراتی ما بیشتر شود قیمت گاز پتروشیمی هم بالا خواهد رفت.
وی تصریح کرد: البته مصرف بالای گاز در داخل کشور و قیمت پائین آن قطعا تأثیر بیشتری روی قیمت‌گذاری گاز پتروشیمی خواهد داشت و من تصور می‌کنم سال آینده این قانون جهشی در پتروشیمی‌ها ایجاد کند.

مهدوی گفت: اصلا نمی‌توانیم پیش‌بینی کنیم قیمت گاز پتروشیمی چه میزان تعیین خواهد شد. چون باید دید آئین‌نامه چطور نوشته می‌شود.ما هم محاسبات لازم را انجام نداده‌ایم .چنانکه در قانون مجلس به قیمت گاز صادراتی و وارداتی و مصرف داخل و قیمت محصول هم اشاره شده است.

وی با بیان اینکه قیمت خوراک مایع پتروشیمی هم به همین صورت تعیین خواهد شد، افزود: قیمت خوراک مایع بر اساس این قانون به میزان بسیار کمی کاهش خواهد یافت چون صادرات نفت ما بالا است و میانگین قیمت‌ها تغییر چندانی نخواهد کرد و تغییر قیمت گاز پتروشیمی‌ها هم جزئی خواهد بود.
 
ادامه مطلب ...

شنیده ها و خبرها

فولاد آلیاژی

فولاد آلیاژی ایران پیش بینی سود هر سهم سال مالی 93 را در اسفند ماه 92 مبلغ 287 ریال و در تیر ماه 93 مبلغ 332 ریال، در آبان و آذر ماه 93 بصورت حسابرسی شده مبلغ 340 ریال و در دی ماه امسال مبلغ 358 ریال اعلام کرده است و طی دوره 9 ماهه با اختصاص 154 ریال سود به ازای هر سهم معادل 43 درصد از پیش بینی هایش را پوشش داد.
بر اساس این گزارش هیئت مدیره این شرکت تصمیم دارد برای سال مالی 93 معادل 50 درصد از سود خالص سال مالی جهت تقسیم بین سهامداران را به مجمع عمومی عادی سالانه پیشنهاد کند.
پیش بینی درآمد هر سهم سال مالی 93 در مقایسه با پیش بینی سال مالی قبل شامل افزایش 76 درصدی فروش، افزایش 76 درصدی بهای تمام کالای فروش رفته، افزایش 75 درصدی سود ناخالص، افزایش 64 درصدی سود عملیاتی و افزایش 43 درصدی سود خالص است.

شسپا


شرکت نفت سپاهان پیش بینی سود هر سهم سال مالی منتهی به 29 اسفند ماه 93 را در اسفند ماه 92 مبلغ 3398 ریال، در مهر و آبان ماه 93 مبلغ 3469 ریال، در دی ماه 93 مبلغ 2815 اعلام کرده بود که مطابق با اطلاعات منتشر شده در دی ماه امسال مبلغ 2815 ریال اعلام شده است و طی دوره 9 ماهه با اختصاص 1968 ریال سود به ازای هر سهم معادل 70 درصد از پیش بینی هایش را محقق کرد.

بر اساس این گزارش هیات مدیره این شرکت در نظر دارد معادل 80 درصد از سود خالص سال مالی 93 را جهت تقسیم بین سهامداران به مجمع عمومی عادی سال مالی 93 پیشنهاد کند.
پیش بینی درآمد هر سهم سال مالی 93 در مقایسه با پیش بینی سال مالی قبل شامل افزایش 67 درصدی فروش، افزایش 66 درصدی بهای تمام شده کالای فروش رفته، افزایش 68 درصدی سود ناخالص، افزایش 70 درصدی سود عملیاتی و افزایش 70 درصدی سود خالص است.

 
ادامه مطلب ...


فولاد
شرکت فولاد مبارکه در جدیدترین گزارش خود سود هر سهم منتهی به 94/06/31 شرکت را مبلغ 305 ریال پیش بینی نموده است که نسبت به پیش بینی قبلی شرکت بدون تغییر گزارش شده است شرکت در 9 ماهه خود موفق به پوشش 78 درصدی از پیش بینی هایش شده است و توانسته به ازای هر سهم 394 ریال سود کنار بگذارد . مزید اطلاع مطابق اطلاعات ارسالی فروش صادراتی شرکت در 9 ماهه اول سال 539,487,396 دلار می باشد که با نرخ هر دلار 500ر26 ریال تسعیر شده است.

شپاکسا

بر اساس تصمیمات مجمع عمومی فوق العاده مورخ 1392/11/30 افزایش سرمایۀ شرکت پاکسان از مبلغ 135,000 میلیون ریال به‌مبلغ 540,000 میلیون ریال ( از محل مطالبات و آورده نقدی مبلغ 297000 میلیون ریال ، از محل سود انباشته مبلغ 108000 میلیون ریال ، ) در تاریخ 1393/10/21 در مرجع ثبت شرکت ها به ثبت رسیده است.

قشکر


شرکت طی اطلاعیه ای در خصوص کاهش قیمت فروش شکر در ماه های اخیر اعلام نموده است که با توجه به بررسی های به عمل آمده ، شرکت تعدیل منفی بیش از 20% را برای سال مالی منتهی به 94/06/31 پیش بینی نموده است که اطلاعات تکمیلی در 48 ساعت آینده اعلام خواهد شد .

ختور

شرکت رادیاتور ایران در گزارش حسابرسی شده خود سود هر سهم منتهی به 93/12/29 شرکت را مبلغ 802 ریال اعلام نموده است که نسبت به پیش بینی قبلی شرکت با افزایش 7 درصدی همراه بوده است شرکت در دوره 6 ماهه خود توانست به ازای هر سهم 417 ریال سود کنار بگذارد و 52 درصد از پیش بینی هایش را پوشش دهد . شرکت اعلام کرده است که دلیل تغییرات در افزایش پیش بینی ها،افزایش درآمدهای غیر عملیاتی وسود سپرده های بانکی وسودناشی ازتسعیر ارز (بدلیل روندنرخ ارز) و همچنین فروش یک فقره آپارتمان شرکت میباشد.

کسرام

شرکت پارس سرام در جدیدترین گزارش خود سود هر سهم منتهی به 94/06/31 شرکت را مبلغ 305 ریال پیش بینی نموده است که نسبت به پیش بینی قبلی ( 256 ریالی ) با افزایش 19 درصدی همراه بوده است شرکت در 3 ماهه نخست خود موفق به پوشش 23 درصدی از پیش بینی هایش شده است و توانسته به ازای هر سهم 71 ریال سود کنار بگذارد همچنین شرکت توضیحاتی را به شرح ذیل ارائه نموده است :
1- علت افزایش هزینه های مالی . عمدتا افزایش نرخ سود بانک توسعه صادرات از 14در صد به 22در صد می باشد 2- علت افزایش بهای تمام شده کالای فروش رفته . پیش بینی افزایش هزینه ها می باشد 3- علت افزایش درآمد حاصل ازسرمایه گذا ریها. برنامه ریزی انجام شده برای واگذاری بخشی از دارائی های غیر جاری شرکت به منظور تامین نقدینگی می باشد.



جدیدترین پیش بینی های 93 توسعه معادن روی ایران

شرکت توسعه معادن روی ایران جدیدترین پیش بینی درآمد هر سهم سال مالی 93 را مبلغ 355 ریال اعلام کرده است.
شرکت توسعه معادن روی ایران پیش بینی درآمد هر سهم شرکت اصلی برای سال مالی 93 را با سرمایه دو هزار و 413 میلیارد و 950 میلیون ریال در بهمن و اسفند ماه 92 بصورت حسابرسی شده مبلغ 319 ریال و در تیر ماه 93 مبلغ 341 ریال و در مهر و دی ماه 93 مبلغ 355 ریال اعلام کرده است. این شرکت پیش بینی درآمد هر سهم تلفیقی گروه برای سال مالی 93 را با سرمایه دو هزار و 413 میلیارد و 950 میلیون ریال مبلغ 371 ریال و در مهر ماه 93 مبلغ 331 ریال اعلام کرده است. "کروی" پیش بینی درآمد هر سهم شرکت اصلی برای سال مالی 92 را با سرمایه یک هزار و 913 میلیارد و 950 میلیون ریال مبلغ 427 ریال و با سرمایه دو هزار و 413 میلیارد و 950 میلیون ریال مبلغ 482 ریال اعلام کرده بود که مطابق صورتهای مالی حسابرسی شده فوق، مبلغ 492 ریال محقق شده است. این شرکت پیش بینی درآمد هر سهم تلفیقی گروه برای سال مالی 92 را با سرمایه یک هزار و 913 میلیارد و 950 میلیون ریال، مبلغ 510 ریال و با سرمایه دو هزار و 413 میلیارد و 950 میلیون ریال، مبلغ 570 ریال اعلام کرده بود که مطابق صورتهای مالی حسابرسی نشده و حسابرسی شده به ترتیب مبالغ 550 ریال و 492 ریال محقق شده است. لازم به ذکر است به موجب مصوبه مجمع عمومی فوق العاده صاحبان سهام مورخ 12 بهمن ماه 90، سرمایه شرکت از مبلغ یک هزار و 913 میلیارد و 950 میلیون ریال (از محل مطالبات و آورده نقدی) معادل 74 درصد در مرحله اول افزایش یافت که این افزایش سرمایه در تاریخ یکم مرداد ماه 91 در مرجع ثبت شرکت ها به ثبت رسیده است. شایان ذکر است مجمع مرحله دوم افزایش سرمایه شرکت از یک هزار و 913 میلیارد و 950 میلیون ریال به مبلغ سه هزار و 98 میلیارد و 186 میلیون ریال (مبلغ 684 میلیارد و 236 میلیون ریال از محل مطالبات و آورده نقدی سهامداران و مبلغ 500 میلیارد ریال از محل سود انباشته) را به هیئت مدیره تفویض کرد.با توجه به مجوز سازمان بورس و اوراق بهادار در خصوص افزایش سرمایه به مبلغ 500 میلیارد ریال (از محل سود انباشته)، در جلسه هیئت مدیره ، افزایش سرمایه شرکت از مبلغ یک هزاز و 913 میلیارد و 950 میلیون ریال به مبلغ دو هزار و 413 میلیارد و 950 میلیون ریال به تصویب رسید و در تاریخ 8 بهمن ماه 92 افزایش سرمایه فوق به ثبت رسید.

جدیدترین پیش بینی سال مالی 94 "وامید"


شرکت مدیریت سرمایه گذاری امید جدیدترین پیش بینی درآمد هر سهم سال مالی 94 را در دی ماه امسال مبلغ 541 ریال اعلام کرده است.

شرکت مدیریت سرمایه گذاری امید پیش بینی سود هر سهم سال مالی منتهی به 30 دی ماه 94 را با سرمایه 30 هزار میلیارد ریال در آذر ماه 93 مبلغ 534 ریال و در دی ماه امسال مبلغ 541 ریال اعلام کرده است. این شرکت پیش بینی سود تلفیقی هر سهم سال مالی منتهی به 30 دیماه 94 را با سرمایه 30 هزار میلیارد ریال در آذر ماه 93 مبلغ 565 ریال اعلام شده است. لازم به ذکر است به موجب مصوبه مجمع عمومی فوق العاده مورخ یکم آبان ماه 92، سرمایه شرکت از مبلغ 10 هزار میلیارد ریال به مبلغ 20 هزار میلیارد ریال از محل مطالبات حال شده سهامداران و آورده نقدی (معادل 100 درصد) افزایش یافته است .پیش بینی درآمد هر سهم سال مالی 94 در مقایسه با پیش بینی درآمد هر سهم سال مالی قبل شامل، کاهش 9 درصدی جمع درآمدها، سودعملیاتی و سود خالص است. همچنین مطابق مصوبات مجمع فوق افزایش سرمایه از مبلغ 20 هزار میلیارد ریال به مبلغ 30 هزار میلیارد ریال از محل مطالبات حال شده سهامداران و آورده نقدی به مدت 2 سال در اختیار هیات مدیره شرکت قرار گرفت.با توجه به مجوز سازمان بورس و اوراق بهادار در خصوص افزایش سرمایه به مبلغ 10 هزار میلیارد ریال (از محل مطالبات حال شده سهامداران و آورده نقدی)، در جلسه هیئت مدیره مورخ 22 مهر ماه 93، افزایش سرمایه شرکت از مبلغ 20 هزار میلیارد ریال به مبلغ 30 هزار میلیارد ریال به تصویب رسید. بر اساس این گزارش هیئت‌مدیره این شرکت در نظر دارد 80 درصد سود خالص سال مالی 93 را جهت تقسیم بین صاحبان سهام به مجمع عمومی عادی سالیانه پیشنهاد کند.وامید" پیش بینی سود هر سهم سال مالی 93 را با سرمایه 20 هزار میلیارد ریال مبلغ 756 ریال و با سرمایه 30 هزار میلیارد ریال مبلغ 592 ریال و در آخرین پیش بینی مبلغ 595 ریال اعلام کرده است. این شرکت پیش بینی سود تلفیقی هر سهم سال مالی 93 را با سرمایه 20 هزار میلیارد ریال مبلغ 953 ریال و با سرمایه 30 هزار میلیارد ریال مبلغ 636 ریال اعلام کرده است.

شنیده ها و خبرها

شپارس

شرکت بین المللی محصولات پارس با انتشار صورت های مالی یک ساله منتهی به 31 شهریور ماه 93 بصورت حسابرسی شده منتشر کرد.
بر اساس این گزارش "شپارس" طی دوره یک ساله یاده شده مبلغ 653 میلیارد و 224 میلیون ریال فروش خالص داشت.
از درآمد این شرکت بهای تمام کالای فروش رفته کسر شد و سود ناخالص دوره به 33 میلیارد و 599 میلیون ریال رسید.
از سود ناخالص دوره نیز هزینه های مالی کسر و با اضافه شدن درآمدهای غیر عملیاتی زیان خالص دوره به 15 میلیارد و 634 میلیون ریال رسید و بر این اساس مبلغ 150 ریال زیان به ازای هر سهم اختصاص داده شد.
از زیان خالص دوره نیز سود انباشته ابتدای دوره کسر شد و در نهایت مبلغ 210 میلیارد و 311 میلیون ریال سود انباشته پایان دوره در حسابهای این دوره منظور شد.

خشرق

شرکت الکتریک خودرو شرق پیش بینی سود هر سهم سال مالی منتهی به 29 اسفند ماه 93 را با سرمایه 210 میلیارد ریال در بهمن و اسفند ماه 92 بصورت حسابرسی شده مبلغ 160 ریال و با سرمایه 315 میلیارد ریال مبلغ 107 ریال و در آبان ماه 93 بصورت حسابرسی شده مبلغ 108 ریال اعلام کرده است و طی دوره 9 ماهه با اختصاص 96 ریال سود به ازای هر سهم معادل 89 درصد از پیش بینی هایش را محقق کرد.

لازم به ذکر است باتوجه به برگزاری مجمع عمومی فوق العاده مورخ 24 خرداد ماه 93 افزایش سرمایه از مبلغ 210 میلیارد ریال به 315 میلیارد ریال معادل 50 درصد (از محل مطالبات و آورده نقدی سهامداران) در تاریخ 18 آذر ماه 93 در مرجع ثبت شرکت ها به ثبت رسیده است.
"خشرق" پیش بینی سود هر سهم سال مالی 92 را با سرمایه 210 میلیارد ریال مبلغ 55 ریال و آخرین پیش بینی مبلغ 155 ریال اعلام کرده بود که مطابق صورتهای مالی حسابرسی نشده و حسابرسی شده مبلغ 61 ریال محقق شد.
شنیده میشود کمباین ایران تا پایان سال به دلیل رشد تولید و فروش با تعدیل مثبت همراه خواهد بود. برخی از شنیده ها حاکی از ادامه رشد تولید و فروش در سال 94 خواهد داشت ظاهرا شرکت برنامه رشد تولید و فروش 25 درصدی را برای سال 94 خواهد داشت.
این رشد تولید و فروش میتواند سود خوبی برای سال 94 این شرکت را رقم بزند


شنیده میشود علی رغم اخبار مثبت از افزایش سرمایه شرکت به دلیل کاهش قیمت نفت با کاهش قیمت محصولات و مواد اولیه همراه شده است همین امر باعث کاهش حاشیه سود شرکت میشود.
برخی از فعالان بازار علت پی بر ای پایین و اندک این سهم تولید کننده قیر را همین امر میدانند.


شنیده میشود قوامین وام سنگینی را به شرکت پدیده شاندیز اعطا کرده است که در مقابل پدیده واحدهایی را از پروژه پدیده کیش را به قوامین واگذار کرده است.
شنیده میشود این واگذاری با تخفیف 40 درصدی بوده است فعلا ابعاد سود و زیان این داد و ستد بر قوامین مشخص نمیباشد.


شنیده هایی در خصوص فروش سهام یکی از شرکت های زیر مجموعه توسط توکا فولاد به گوش میرسد ظاهرا این شرکت تعدیل مثبت خوبی نیز از این طریق دارد.
همچنین شنیده میشود شرکت با افزایش سرمایه اخیر قصد گسترش برنامه ها و حضور جدیتر در صنایع مختلف به خصوص صنایع فولادی را دارد.



شنیده ها حاکی از اعلام سود 20 تومانی در ایندامین سایپا دارد اما ظاهرا این شایعات تکذیب شده است.
مسئولان شرکت رشد تولید را به دلیل عدم رشد تولید در گروه سایپا منتفی دانسته و تعدیل مثبت از این طریق را تکذیب کرده اند.



شایعاتی در خصوص رسیدن این شرکت به رگه های غنی مس مطرح شده بود اما ظاهرا این شایعات تکذیب شده است.

اما شنیده میشود به دلیل ایجاد طرح های توسعه ای با افزایش تولید و فروش و تولید محصولات با عیار بالا مواجه شده است که همین امر میتواند بر تعدیل مثبت بیافزاید.