تحلیل سهام . اخبار و شایعات . سیگنال رایگان خرید - (یادداشت های یک تازه وارد بورسی)

در این وبلاگ قصد دارم اطلاعات خودم رو راجع به بازارهای مالی و خصوصا بورس با دوستان به اشتراک بگزارم

تحلیل سهام . اخبار و شایعات . سیگنال رایگان خرید - (یادداشت های یک تازه وارد بورسی)

در این وبلاگ قصد دارم اطلاعات خودم رو راجع به بازارهای مالی و خصوصا بورس با دوستان به اشتراک بگزارم

شنیده ها و خبرها

شپارس

شرکت بین المللی محصولات پارس با انتشار صورت های مالی یک ساله منتهی به 31 شهریور ماه 93 بصورت حسابرسی شده منتشر کرد.
بر اساس این گزارش "شپارس" طی دوره یک ساله یاده شده مبلغ 653 میلیارد و 224 میلیون ریال فروش خالص داشت.
از درآمد این شرکت بهای تمام کالای فروش رفته کسر شد و سود ناخالص دوره به 33 میلیارد و 599 میلیون ریال رسید.
از سود ناخالص دوره نیز هزینه های مالی کسر و با اضافه شدن درآمدهای غیر عملیاتی زیان خالص دوره به 15 میلیارد و 634 میلیون ریال رسید و بر این اساس مبلغ 150 ریال زیان به ازای هر سهم اختصاص داده شد.
از زیان خالص دوره نیز سود انباشته ابتدای دوره کسر شد و در نهایت مبلغ 210 میلیارد و 311 میلیون ریال سود انباشته پایان دوره در حسابهای این دوره منظور شد.

خشرق

شرکت الکتریک خودرو شرق پیش بینی سود هر سهم سال مالی منتهی به 29 اسفند ماه 93 را با سرمایه 210 میلیارد ریال در بهمن و اسفند ماه 92 بصورت حسابرسی شده مبلغ 160 ریال و با سرمایه 315 میلیارد ریال مبلغ 107 ریال و در آبان ماه 93 بصورت حسابرسی شده مبلغ 108 ریال اعلام کرده است و طی دوره 9 ماهه با اختصاص 96 ریال سود به ازای هر سهم معادل 89 درصد از پیش بینی هایش را محقق کرد.

لازم به ذکر است باتوجه به برگزاری مجمع عمومی فوق العاده مورخ 24 خرداد ماه 93 افزایش سرمایه از مبلغ 210 میلیارد ریال به 315 میلیارد ریال معادل 50 درصد (از محل مطالبات و آورده نقدی سهامداران) در تاریخ 18 آذر ماه 93 در مرجع ثبت شرکت ها به ثبت رسیده است.
"خشرق" پیش بینی سود هر سهم سال مالی 92 را با سرمایه 210 میلیارد ریال مبلغ 55 ریال و آخرین پیش بینی مبلغ 155 ریال اعلام کرده بود که مطابق صورتهای مالی حسابرسی نشده و حسابرسی شده مبلغ 61 ریال محقق شد.
شنیده میشود کمباین ایران تا پایان سال به دلیل رشد تولید و فروش با تعدیل مثبت همراه خواهد بود. برخی از شنیده ها حاکی از ادامه رشد تولید و فروش در سال 94 خواهد داشت ظاهرا شرکت برنامه رشد تولید و فروش 25 درصدی را برای سال 94 خواهد داشت.
این رشد تولید و فروش میتواند سود خوبی برای سال 94 این شرکت را رقم بزند


شنیده میشود علی رغم اخبار مثبت از افزایش سرمایه شرکت به دلیل کاهش قیمت نفت با کاهش قیمت محصولات و مواد اولیه همراه شده است همین امر باعث کاهش حاشیه سود شرکت میشود.
برخی از فعالان بازار علت پی بر ای پایین و اندک این سهم تولید کننده قیر را همین امر میدانند.


شنیده میشود قوامین وام سنگینی را به شرکت پدیده شاندیز اعطا کرده است که در مقابل پدیده واحدهایی را از پروژه پدیده کیش را به قوامین واگذار کرده است.
شنیده میشود این واگذاری با تخفیف 40 درصدی بوده است فعلا ابعاد سود و زیان این داد و ستد بر قوامین مشخص نمیباشد.


شنیده هایی در خصوص فروش سهام یکی از شرکت های زیر مجموعه توسط توکا فولاد به گوش میرسد ظاهرا این شرکت تعدیل مثبت خوبی نیز از این طریق دارد.
همچنین شنیده میشود شرکت با افزایش سرمایه اخیر قصد گسترش برنامه ها و حضور جدیتر در صنایع مختلف به خصوص صنایع فولادی را دارد.



شنیده ها حاکی از اعلام سود 20 تومانی در ایندامین سایپا دارد اما ظاهرا این شایعات تکذیب شده است.
مسئولان شرکت رشد تولید را به دلیل عدم رشد تولید در گروه سایپا منتفی دانسته و تعدیل مثبت از این طریق را تکذیب کرده اند.



شایعاتی در خصوص رسیدن این شرکت به رگه های غنی مس مطرح شده بود اما ظاهرا این شایعات تکذیب شده است.

اما شنیده میشود به دلیل ایجاد طرح های توسعه ای با افزایش تولید و فروش و تولید محصولات با عیار بالا مواجه شده است که همین امر میتواند بر تعدیل مثبت بیافزاید.

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.