تحلیل سهام . اخبار و شایعات . سیگنال رایگان خرید - (یادداشت های یک تازه وارد بورسی)

در این وبلاگ قصد دارم اطلاعات خودم رو راجع به بازارهای مالی و خصوصا بورس با دوستان به اشتراک بگزارم

تحلیل سهام . اخبار و شایعات . سیگنال رایگان خرید - (یادداشت های یک تازه وارد بورسی)

در این وبلاگ قصد دارم اطلاعات خودم رو راجع به بازارهای مالی و خصوصا بورس با دوستان به اشتراک بگزارم

پیشنهاد خرید و توجه به صنایعی که انشاءالله پس از توافق بیشترین منفعت را می برند


با توجه به گمانه زنی های رسانه ای و نزدیک شدن دیدگاه های ایران و 5+1 در مذاکرات هسته ای ، احتمال توافق جامع هسته ای افزایش پیدا کرده است ، که انشاءالله به زودی توافق جامع هسته ای حاصل شده و اعلان عمومی گردد.
اما پس از توافق هسته ای ، انشاءالله
چه صنایعی به طور مستقیم یا غیر مستقیم یا از نظر روانی در بورس ، تاثیر میگیرند؟؟؟

1- صنعت خودرو سازی: این صنعت از نظر فعالان بازار ، بیشترین تاثیر روانی را میگیرد و رشد خوبی نیز پس از توافق خواهند داشت ، در صنعت خودرو ، پیشنهاد خرید ایران خودرو ، گروه بهمن و پارس خودرو ، با دید توافق هسته ای داده می شود.

شایان ذکر است ، احتمال اینکه صنعت خودرو حتی پس از 2-3 سال تاثیر خاص مستقیمی از توافق و رفع تحریم ها نبرد ، هست ، بنابراین در این صنعت باید همراه با جو موج سواری کرد.

2-صنعت بانکداری: این صنعت ، شاید بشه گفت تنها صنعتی هست که از توافق هسته ای و رفع تحریم ها مستقیم و غیر مستقیم نفع می برد ، به صورت مستقیم افزایش مراودات مالی بازرگانی با خارج از کشور و نیز افزایش رونق اقتصادی و افزایش رونق فعالیت های عملیاتی بانکداری و کاهش مطالبات معوق و وصول مطالبات معوق می تواند تاثیر مستقیم در سود صنعت بانکداری بگذارد. "کاهش نرخ بهره و نیز کاهش نرخ سپرده قانونی از جمله وقایعی است که منجر به افزایش سود عملیاتی شرکت های فعال در این صنعت، خواهد شد"

در این صنعت ، انشاءالله پس از توافق ، بانک ملت ، صادرات ، پاسارگاد انصار ، بهترین گزینه ها برای خرید می باشند.
از انجایی که این صنعت مستقیم و غیر مستقیم از توافق هسته ای ، به صورت واقعی نفع می برد ، هیچ جای نگرانی از بابت سرمایه گذاری در این صنعت نیست.

3- صنعت لیزینگ: پس از توافق هسته ای ، انشاءالله ، تنوع و تیراژ تولید خودرو مطمئنا افزایش خیلی خوبی خواهد داشت ، و نیز با خروج از فضای رکود فعلی در اقتصاد کشور ، میل به خرید خودرو در بین مردمی که توان خرید نقدی خودرو ندارند ، افزایش خواهد یافت ، از این جهت شاهد رشد شدید در فعالیت های عملیاتی این صنعت ، به خصوص لیزینگ های مرتبط با خودرو سازان ، یا لیزینگ های مرتبط با صنایع خواهیم بود.

از طرف دیگر این نصعت در 4-5 سال اخیر با مشکل سرکوب نرخ سود لیزینگ از طرف بانک مرکزی دولت قبل ( که تا حدودی در دولت فعلی برطرف شده است ) و نیز مشکل تامین مالی از سوی بانک ها مواجه بوده است.
پس از توافق ، مشکلات صنعت بانکداری در اعطای تسهیلات به مرور برطرف شده و شاهد میل و رغبت بیشتر بامک ها به اعطای تسهیلات خواهیم بود.
در چند سال اخیر با سرکوب نرخ تسهیلات مبادله ای ، بانک ها از اعطای تسهیلات مباده ای خودداری کرده که به ضرر صنعت لیزینگ بوده است و شرکت های لیزینگی اقدام به دریافت تسهیلات با نرخ بالا و البته مدت زمان می کردند.
که پس از توافق شرکت های لیزینگ قادر به تامین مالی با نرخ مناسبتر و نیز مدت زمان بارپرداخت طولانی تر خواهند بود.
از طرف دیگر با توجه به روند نزولی نرخ تورم ، فعالان کسب و کار های مختلف ، منتظر کاهش نرخ سود و نرخ تسهیلات می باشند که پس از توافق ، شاهد افزایش سرعت کاهش نرخ بهره در بانک ها خواهیم بود ، که کاهش نرخ بهره ، تاثیر مستقیم در سود و زیان و نیز حجم فعالیت های صنعت لیزینگ دارد.
همچنین با رونق اقتصادی در کشور ، شاهد مطالبات معوق در این صنعت و نیز وصول مطالبات معوق در این نعت خواهیم بود که باعث افزایش توان نقدینگی شرکت های این صنایع خواهیم بود.
با توجه به مطالب فوق ،صنعت لیزینگ که تقریبا شبیه صنعت بانکداری می باشد ، با بهبود بضای کسب و کار و نیز پارامترهای منجر به افزایش سود عملیاتی این صنعت مواجه خواهیم شد ، پیشنهاد سرمایه گذاری در این صنعت ، به خصوص یزینگ های مرتبط با خودرو ، ارائه می شود.

4- صنعت تجهزات ، پیمانکاران : مشکل اصلی این صنعت در 6 سال اخیر ، افزایش روز افزون بدهی دولت به شرکت های فعال در این صنعت و نیز رکود شدید در فعالیت های عمرانی توسعه ای در بخش های مختلف حتی نفت گاز پتروشیمی و بعضا نیروگاهی بوده ایم.

پس از توفق هسته ای ، انشاءالله
شاهد پرداخت بدهی دولت به شرکت های فعال در این صنعت و نیز به مرور رونق شدید رد فعالیت های عمرانی و به خصوص حوزه های نفت گاز پتروشیمی خواهیم بود
همچنین افزایش و آسان شدن مراودات مالی و واردات قطعات و ملزومات مورد نیاز این صنعت نیز همراه با کاهش هزینه های مالی ، منجر به کاهش هزنه های عملیاتی این صنعت خواهد شد.
احتمال شراکت با شرکت های خارجی و یا بعضا نمایندگی شرکت های معتبر خارجی در مناقصات بین المللی ، از جمله مپنا نماینده زیمنس در چند مناقصه بین المللی ، می تواند شاهد رشد مضاعف شرکت های فعال در این صنعت شود.
در این صنعت ، بهترین و کم ریسک ترین و احتمال زیاد بیشرتین رشد در سودآوری متعلق به شرکت مپنا خواهد بود.
فاراک و فاذر گزینه های بعدی می تواند باشد ، البته در شرایط فعلی ، خرید فاذر و فاراک نیاز به برسی های بیشتر تکنیکالی و خرید در قیمت بهینه دارد.


خبری در مورد انتخابات آمریکا
با کسب 52 کرسی سنا اکنون جمهوری‌خواهان به اکثریت سنا دست یافتند. این پیروزی با اعلام نتایج در کارولینای شمالی به دست آمد.



نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.