تحلیل سهام . اخبار و شایعات . سیگنال رایگان خرید - (یادداشت های یک تازه وارد بورسی)

در این وبلاگ قصد دارم اطلاعات خودم رو راجع به بازارهای مالی و خصوصا بورس با دوستان به اشتراک بگزارم

تحلیل سهام . اخبار و شایعات . سیگنال رایگان خرید - (یادداشت های یک تازه وارد بورسی)

در این وبلاگ قصد دارم اطلاعات خودم رو راجع به بازارهای مالی و خصوصا بورس با دوستان به اشتراک بگزارم

شنیده ها و خبرها

افزایش سود ۷ ریالی هر سهم "وسکاب" در قبال سود ۲ میلیارد تومانی


مدیرعامل سرمایه گذاری کارکنان بانک ها از فروش یک واحد از آپارتمان های پروژه الهیه و سود ۲.۱ میلیارد تومانی و افرایش ۷ ریالی سود هر سهم خبر داد.
مهدی قلی پور خانقاه با ارسال نامه ای به سازمان بورس و با اشاره به صورت جلسه 28 آبان هیئت مدیره این شرکت 300 میلیارد تومانی و گزارش 25 آذر کارشناس رسمی دادگستری اعلام کرد: یک واحد از آپارتمان های پروژه الهیه به بهای تمام شده 856 میلیون تومان به قیمت سه میلیارد و 40 میلیون تومان پیش فروش شده که سود قابل شناسایی از آن 2.1 میلیارد تومان در زمان وصول چک دریافت شده ( با سررسید 30 دی 93 ) و تحویل واحد مذکور، به ازای هر سهم 7 ریال بر eps شرکت اثر مثبت خواهد داشت.

به گفته وی هزینه های مربوط به نقل و انتقال متعاقبا در حسابهای مربوط ثبت خواهد شد .
براساس این گزارش، سرمایه گذاری کارکنان بانک ها که 81 درصد سهام آن متعلق به صندوق بازنشستگی است از 10 اسفند 90 با کشف قیمت 115 تومانی هر سهم وارد فرابورس شد و سپس شهریور سال گذشته به بازار دوم بورس حضور یافت.
این شرکت که در مجمع سالانه 41 تومان سود برای هر سهم کنار گذاشته ،به دلیل افت قیمت با زیان 18 درصدی سهام طی سال جاری روبرو است.


وزیراقتصاد: بورس با حمایت ویژه رئیس جمهور رونق می‌گیرد


وزیر اقتصادگفت: با روی کار آمدن مدیریت جدید درنهاد ناظر بازارسرمایه و با اجرای برنامه های جدید و حمایت های دولت به ویژه ریاست جمهور، شاهد بهبود شاخص ها خواهیم بود.
درجریان برگزاری جلسه شورای عالی بورس که دیشب دوشنبه در وزارت امور اقتصادی و دارایی برگزار شد، محمد فطانت فرد به عنوان سخنگو و دبیر جدید شورای عالی بورس سوگند وفاداری یاد کرد.

در این نشست علی طیب نیا وزیر اقتصاد و رئیس شورای عالی بورس برای فطانت فرد آرزوی موفقیت کرد و با اعلام امیدوار بودن چشم انداز بلند مدت بازارسرمایه گفت: با روی کار آمدن مدیریت جدید درنهاد ناظر بازارسرمایه کشور و با اجرای برنامه های جدید وبا حمایت های دولت به ویژه ریاست جمهوری در آینده شاهد بهبود شاخص ها خواهیم بود.
فطانت فرد نیز با اشاره به عملکرد خوب مدیریت گذشته، چشم انداز بازار را مثبت ارزیابی کرد و گفت: با ارایه برنامه ها و ابزارهای جدید این بازار از رکود خارج خواهد شد.


دومین عرضه وفروش بلوک ۱.۰۸ درصدی "شکبیر"


بلوک ۱.۰۸ درصدی پتروشیمی امیرکبیر که ۱۱ آذر معامله ولی به تایید نرسیده بود ،دیروز برای دومین بار در فرابورس عرضه و به فروش رسید .
روز گذشته بلوک ۱.۰۸ درصدی پتروشیمی امیرکبیر برای دومین بار توسط ساتا عرضه شد و طی آن میلیون و 50 هزار سهم "شکبیر" به قیمت پایه هر سهم 12236 ریال و به ارزش کل پایه 47.7 میلیارد تومان به صورت نقد به فروش رسید.

به این ترتیب، سهم ساتا از این شرکت 360 میلیارد تومانی به 2 درصد کاهش یافت.

براساس این گزارش،سازمان تامین اجتماعی نیروهای مسلح (ساتا) 11 آذر هم اقدام به عرضه و فروش این بلوک کرده بود اما بعدازظهر همان روز مشخص شد این معامله به تایید مسئولان فرابورس نرسیده است. یک روز بعد هم یعنی 12 آذر نماد معاملاتی این شرکت (شکبیر) به دلیل برگزاری مجمع عادی به طور فوق العاده 16 آذر و انتخاب اعضای هیئت مدیره بسته شد که طی آن با ثابت ماندن 4 عضو حقوقی قبلی و ورود گروه تابان فردا و خروج سرمایه گذاری صندوق بازشستگی همراه بود.





بیمه دانا

شرکت بیمه دانا پیش بینی سود هر سهم سال مالی منتهی به 29 اسفند ماه 93 را در بهمن ماه 92 و فروردین ماه 93 مبلغ 81 ریال و در آذر ماه 93 مبلغ 82 ریال اعلام کرده بود که این رقم با سرمایه یک هزار و 20 میلیارد و 373 میلیون ریال معادل 86 ریال اعلام کرده است.

بر اساس این گزارش از مبلغ 88 میلیارد و 573 میلیون ریال(86 ریال به ازای هر سهم) سود پیش بینی شده شرکت، مبلغ 77 میلیارد ریال(75 ریال به ازای هر سهم) آن مربوط به سود حاصل از تسعیر داراییها و بدهی های ارزی است.
لازم به ذکر است این شرکت در سال مالی قبل نیز مبلغ 507 میلیارد و 111 میلیون ریال(497 ریال به ازای هر سهم) سود حاصل از تسعیر ارز شناسایی کرده بود.

شسپا


شرکت نفت سپاهان پیش بینی سود هر سهم سال مالی منتهی به 29 اسفند ماه 93 را در اسفند ماه 92 مبلغ 3398 ریال، در مهر و آبان ماه 93 مبلغ 3469 ریال و در دی ماه امسال بدون ذکر دلیل مبلغ 2815 ریال اعلام شده است و طی دوره 6 ماهه منتهی به 31 شهریور ماه امسال با اختصاص 1494 ریال سود به ازای هر سهم معادل 53 درصد از پیش بینی هایش را پوشش داد.

بر اساس این گزارش سود پیشنهادی هیات مدیره به مجمع عمومی عادی سال مالی 93، معادل 80 درصد سود خالص اعلام شده است.
"شسپا"پیش بینی سود هر سهم سال مالی 92 را در نخستین پیش بینی مبلغ 3073ریال و در آخرین پیش بینی مبلغ 3370 ریال اعلام کرده بود که مطابق با صورت های مالی حسابرسی شده مبلغ 3362 ریال محقق کرده است.

افزایش سرمایه 100درصدی پتروشیمی شیراز


شرکت پتروشیمی شیراز در تاریخ 7 دیماه امسال به مجمع رفت و به موجب مصوبه مجمع عمومی فوق العاده مورخ 7 دی ماه 93 افزایش سرمایه شرکت از مبلغ دو هزار و 550 میلیارد ریال به مبلغ 5 هزار و 100 میلیارد ریال (100 درصد) از محل مطالبات حال شده سهامداران و آورده نقدی تصویب شد.

گفتنی است این شرکت اعلام کرده است افزایش سرمایه از مبلغ دو هزار و 550 میلیارد ریال به مبلغ 5 هزار و 100 میلیارد ریال، قبل از برگزاری مجمع عمومی عادی سال مالی 93 نزد مرجع ثبت شرکت ها به ثبت خواهد رسید.
بر اساس این گزارش پتروشیمی شیراز پیش بینی درآمد هر سهم شرکت اصلی برای سال مالی 93 را با سرمایه دو هزار و 550 میلیارد ریال در اسفند ماه 92 مبلغ 1453 ریال، در تیر ماه 93 مبلغ 1467 ریال، در مهر و آبان ماه 93 مبلغ 1405 ریال و در دی ماه با سرمایه 5 هزار و 100 میلیارد ریال مبلغ 650 ریال اعلام کرده است و طی دوره 9 ماهه با اختصاص 477 ریال سود به ازای هر سهم معادل 73 درصد از پیش بینی هایش را پوشش داد.
این شرکت پیش بینی درآمد هر سهم تلفیقی گروه برای سال مالی 93 را با سرمایه دو هزار و 550 میلیارد ریال مبلغ 1489 ریال و در آبان ماه 93 مبلغ 1383 ریال اعلام کرده بود در حالی که در دیماه امسال پیش بینی تلفیقی گروه منتشر نشده است.

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.