تحلیل سهام . اخبار و شایعات . سیگنال رایگان خرید - (یادداشت های یک تازه وارد بورسی)

در این وبلاگ قصد دارم اطلاعات خودم رو راجع به بازارهای مالی و خصوصا بورس با دوستان به اشتراک بگزارم

تحلیل سهام . اخبار و شایعات . سیگنال رایگان خرید - (یادداشت های یک تازه وارد بورسی)

در این وبلاگ قصد دارم اطلاعات خودم رو راجع به بازارهای مالی و خصوصا بورس با دوستان به اشتراک بگزارم

شنیده ها و خبرها


کدما در اخرین گزارش خود ۹ ماهه (حسابرسی نشده) پیش بینی درآمد هر سهم برای سال مالی منتهی به ۱۳۹۳/۱۲/۲۹مبلغ ۲۵۹ ریال اعلام کرد که نسبت به اخرین گزارش تغییری نداشته است . همچنین شرکت در ۹ ماهه نخست توانسته برای هر سهم ۱۲۹ ریال سود بسازد و به ۵۰ درصد از پیش بینی هایش برسد .
همچنین کدما براساس مذاکرات در حال انجام جهت فروش سنگ بر میزان فروش ۷۸۳تن براساس هرتن ۷میلیون ریال برآورد گردیده است. این در حالیست که هزینه های مالی پیش بینی شده بابت تسهیلات درنظر گرفته شده به مبلغ ۲۰ میلیارد ریال در سه ماهه پایانی میباشد. شایان ذکر است افزایش سرمایه شرکت از مبلغ ۰۰۰ر۱۰ میلیون ریال به مبلغ ۰۰۰ر۳۰ میلیون ریال (از محل مطالبات و آورده نقدی) معادل ۲۰۰ درصد در مرحله اول به تصویب رسید.


فنورد در اخرین گزارش ( حسابرسی شده ) ۹۳ خود سودهر سهم شرکت را مبلغ ۱۸۸ ریال اعلام نموده است که نسبت به گزارش قبلی ( حسابرسی نشده ) با تعدیل مثبت ۸ درصدی همراه بوده است شرکت در ۶ ماهه نخست خود موفق شد به ازای هر سهم ۷۸ ریال سود محقق کند و ۴۱ درصد از پیش بینی هایش را پوشش دهد. سود ناخالص شرکت با افزایش ۱۸ درصدی مبلغ ۱۲ میلیارد تومان گزارش شده است.


نرخ جهانی مس با 40 دلار کاهش به 6151 دلار رسید. این میزان کمترین قیمت پس از سال 2009 محسوب می شود. سایر فلزات نیز در بورس فلزات لندنی نزولی بودند . روی 2150دلار، آلومینیوم 1798دلار و سرب 1826 دلار که همگی در 2ماه اخیر سیر نزولی به خود گرفته اند.

شرکت کارتن ایران در جدیدترین گزارش منتهی به ۹۳/۱۲/۲۹ خود سود هر سهم شرکت را مبلغ ۶۵۳ ریال اعلام نموده است که نسبت به پیش بینی قبلی شرکت بدون تغییر بوده است شرکت در دوره ۹ ماهه خود توانست به ازای هر سهم ۲۸۳ ریال سود کنار بگذارد و ۴۳ درصد از پیش بینی هایش را پوشش دهد.

پیش بینی درآمد هر سهم شرکت سیمان تهران در دی ماه امسال با ۲۵ درصد کاهش به ۷۳۸ ریال برسد.

مدیرعامل شرکت ملی صنایع پتروشیمی اعلام کرد: با تکمیل واحدهای متانول در حال ساخت، حدود ٢٥ میلیون تن متانول به تولید کشور افزوده می شود، از این رو باید از هم اکنون سرمایه گذاران، به فکر احداث واحدهای پایین دستی همچون تبدیل متانول به پروپیلن باشند زیرا تا چند سال آینده با افزایش تولید متانول در دنیا قیمت این محصول به شدت کاهش می یابد.


مدیرعامل هلدینگ سیمانی غدیر در کنار کاهش مصرف داخلی عواملی چون راه اندازی طرح های توسعه و افزایش ظرفیت شرکت ها و رقابت در بازار به خصوص در شرق و مرکز کشور، کاهش صادرات بدلیل بحران های عراق و عدم اختصاص بودجه عمرانی این کشور ( که 60 درصد صادرات سیمان ایران را شامل می شود)، کاهش قیمت های صادراتی و مشکلات حمل و نقل و افزایش هزینه های حمل هم در کاهش تقاضای سیمان نقش داشتند.

سود هر سهم تحقق یافته در دوره ی ۹ ماهه سال جاری شرکت نفت و گاز پارسیان ۱۵۹۶ ریال اعلام شد. سود خالص شرکت در مقایسه با دوره ی مشابه در سال گذشته ۱۶۸٪ رشد داشته است. از آنجایی که پارسان اقدام به تغییر سال مالی خود نموده است. این شرکت در سال مالی جاری (۹ ماهه) نسبت به سال مالی قبل (۱۲ ماهه) ۱۷٪ رشد در سود خالص را به همراه داشته است. سود تقسیمی پیشنهادی شرکت ۹۰٪ سود خالص تحقق یافته است.

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.