تحلیل سهام . اخبار و شایعات . سیگنال رایگان خرید - (یادداشت های یک تازه وارد بورسی)

در این وبلاگ قصد دارم اطلاعات خودم رو راجع به بازارهای مالی و خصوصا بورس با دوستان به اشتراک بگزارم

تحلیل سهام . اخبار و شایعات . سیگنال رایگان خرید - (یادداشت های یک تازه وارد بورسی)

در این وبلاگ قصد دارم اطلاعات خودم رو راجع به بازارهای مالی و خصوصا بورس با دوستان به اشتراک بگزارم

شنیده ها و خبرها

انتشار پرتفوی یک ماهه "وپترو"
شرکت سرمایه گذاری صنایع پتروشیمی در دوره یک ماهه منتهی به 30 دی ماه امسال هیچ سهم بورسی را خرید و فروش نکرد.شرکت سرمایه گذاری صنایع پتروشیمی با انتشار صورت وضعیت پرتفوی سرمایه گذاری ها در دوره یک ماهه منتهی به 30 دی ماه امسال اعلام کرد در ابتدای دوره یاد شده تعدادی از سهام چند شرکت بورسی را با بهای تمام شده 839 میلیارد و 833 میلیون ریال و ارزش بازار یک هزار و 414 میلیارد و 522 میلیون ریال در سبد سهام خود داشت.
طی دوره یاد شده بهای تمام شده این شرکت بدون تغییر ماند و ارزش بازار آن طی همین دوره معادل 152 میلیارد و 835 میلیون ریال کاهش یافت و به در پایان به یک هزار و 261 میلیارد و 687 میلیون ریال رسید.همچنین "وپترو" در این دوره سهام هیچ شرکت بورسی را خرید و فروش نکرد.

علت توقف نماد بانک پارسیان و پارس خودرو تعدیل منفی است


علت توقف نماد بانک پارسیان تعدیل منفی سود هر سهم و پارس خودرو ناشی از افزایش زیان ۲۰ تا ۳۰ درصدی است.

در جریان معاملات دیروز توقف نماد معاملاتی بانک پارسیان و پارس خودرو موجب سئوال فعالان شد و سهامداران این دو بنگاه در جستجوی دلیل یا دلایل این توقف بودند.

براساس این گزارش، بررسی های بورس پرس نشان می دهد بانک پارسیان که در سال جاری هیچ گزارش میاندوره ایی را به سازمان بورس ارایه نکرده و به یکی از مبهم ترین شرکت های بورسی تبدیل شده ، برنامه تعدیل منفی سود 628 ریالی را در پیش گرفته است که احتمالا" بیش از 20 درصد خواهد بود. چرا که طبق مقررات حاکم بر ناشران، یکی از دلایل اصلی توقف نماد شرکت ها ، تعدیل بیش از 20 درصدی سود و زیان است.
همچنین شرکت پارس خودرو که با وجود اعلام زیان 318 ریالی هر سهم در عملکرد نیمه اول سال جاری، به یکی سهام برای نوسان گیری در چند ماه اخیر تبدیل و دارای بیشترین تعداد خریدار بود، با افزایش زیان مواجه شده است.
این شرکت 677 میلیارد تومانی هر چند با بهبود وضعیت تولید تندر 90 روبرو شده اما به دلیل باقی ماندن مشکلات، احتمالا" زیان 318 ریالی را بین 20 تا 30 درصد افزایش خواهد داد.
پارس خودرو بعد از توقف نماد معاملاتی در 23 مهر، دارای شایعاتی چون مشارکت با رنو فرانسه و اعلام تعدیل مثبت سود و بازگشایی نماد با رشد قیمت قابل توجه بود اما بعد از ارایه گزارشی توسط شرکت مشخص شد نه تنها چنین شایعاتی صحت ندارد بلکه سود 14 ریالی هر سهم به 318 ریال زیان تغییر کرده است. علاوه بر این با افزایش زیان انباشته به بیش از 504 میلیارد تومان ، پارس خودرو مشمول مفاد ماده 141 اصلاحیه قانون تجارت شده است.
این درحالی است که طی هفته های اخیر معاملات سهام "خپارس" با آمارهای قابل توجهی همراه بود و سهام آن با صف های خرید و فروش چند باره و نوسان قیمت بین 94 تا 65 تومان داد و ستد می شد.

ایران خودرو پانصد هزارمین دستگاه را هم تولید کرد

شرکت ایران خودرو که ضمن تعدیل ۱۵ درصدی سود هر سهم اقدام به افزایش برنامه تولید از ۵۰۰ به ۵۵۰ هزار دستگاه کرده، پانصد هزارمین خودرو را در اول بهمن تولید کرد .
شرکت 1.2 هزار میلیارد تومانی ایران خودرو که اخیرا"پیش بینی سود 324 ریالی هرسهم سال مالی جاری را با 15 درصد افزایش ، 372 ریال اعلام کرده ، پانصد هزارمین خودروی خود را در اول بهمن تولید و رکورد تازه ایی را در سال جاری ثبت کرد.
بنابراعلام ایکو پرس، ایران خودرو در دی ماه سال جاری نیز بیش از59 هزار دستگاه انواع خودروی سواری و وانت تولید کرد که در مقایسه با دی ماه سال گذشته 18هزار دستگاه افزایش داشته است. این خودروساز در دی ماه 92 حدود 41هزار دستگاه خودرو تولید کرده بود.
براساس این گزارش، ایران خودرو دلیل رشد 15 درصدی را افزایش قابل توجه در آمد حاصل از سرمایه گذاری ها به دلیل افزایش فروش و بالطبع افزایش موجودی حساب های شرکت نزد بانکها و افزایش قابل توجه در آمد حاصل از سپردهای سرمایه گذاری دانسته است.
همچنین این شرکت درباره افزایش بودجه تولید از 510 به 550 هزار دستگاه درسال جاری، نرخ ارز آزاد هر یورو در خرید های خارجی را 4100 تومان تعیین و اعلام کرده مبلغ فروش به واسطه افزایش حجم و ترکیب محصولات افزایش داشته و نرخ فروش تغییری نیافته است.همچنین هزینه های عمومی و اداری ، توزیع و فروش و خالص سایر در آمدها و هزینه های عملیاتی با توجه به مبالغ واقعی 9 ماهه، بازنگری و اصلاح شده است.

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.