تحلیل سهام . اخبار و شایعات . سیگنال رایگان خرید - (یادداشت های یک تازه وارد بورسی)

در این وبلاگ قصد دارم اطلاعات خودم رو راجع به بازارهای مالی و خصوصا بورس با دوستان به اشتراک بگزارم

تحلیل سهام . اخبار و شایعات . سیگنال رایگان خرید - (یادداشت های یک تازه وارد بورسی)

در این وبلاگ قصد دارم اطلاعات خودم رو راجع به بازارهای مالی و خصوصا بورس با دوستان به اشتراک بگزارم

شنیده ها و خبرها

پوشش 80 درصدی پیش بینی های کشتیرانی دریای خزر

شرکت کشتیرانی دریای خزر در دوره 9 ماهه سال مالی جاری مبلغ 545 ریال سود به ازای هر سهم کنار گذاشت و بر این اساس به 80 درصد از پیش بینی هایش رسید.
شرکت کشتیرانی دریای خزر پیش بینی سود هر سهم شرکت اصلی برای سال مالی منتهی به 29 اسفند ماه 93 را در اسفند ماه 92 بصورت حسابرسی شده مبلغ 493 ریال، در خرداد ماه 93 مبلغ 554 ریال اعلام و در بهمن ماه امسال با انجام تعدیلات، سود هر سهم پیش بینی شده سال مالی 93 به مبلغ 679 ریال اعلام کرد که مطابق با عملکرد 9 ماهه مبلغ 545 ریال ، معادل 80 درصد محقق شده است.
لازم به ذکر است تغییرات مهم پیش بینی فعلی سال مالی 93 نسبت به آخرین اطلاعات منتشره قبلی مربوط به افزایش 31 میلیارد ریالی در درآمد آرائه خدمات (عمدتاً ناشی از افزایش درآمد حمل شناورهای ملکی)، کاهش 40 میلیارد ریالی بهای تمام شده (عمدتاض ناشی از کاهش هزینه سوخت و عوارض بندری)، افزایش 8 میلیارد ریالی هزینه مالی و 11 میلیار ریالی سود سپرده های بانکی ذکر شده است.

این شرکت پیش بینی سود هر سهم تلفیقی سال مالی 93 خود را در نخستین پیش بینی حسابرسی شد، مبلغ 540 ریال در خرداد ماه 93 مبلغ 601 ریال اعلام کرده است.گفتنی است به واسطه تغییرات اعمال شده در پیش بینی عملکرد شرکت اصلی، سود هر سهم تلفیقی تجدید نظر شده به مبلغ 717 ریال ارائه شده است. بر اساس این گزارش هیئت مدیره این شرکت در نظر دارد معادل 80 درصد از سود خالص سال مالی 93 را جهت تقسیم بین سهامداران به مجمع عمومی عادی سالیانه پیشنهاد کند این رقم معادل با 77 درصد از سود انباشته پایان این سال عنوان شده است. "حخزر" پیش بینی سود هر سهم سال مالی 92 شرکت اصلی در نخستین پیش بینی مبلغ 451 ریال اعلام کرده بود که براساس صورتهای مالی حسابرسی نشده و همچنین، صورت های مالی حسابرسی شده مبلغ 454 ریال محقق شده است. همچنین پیش بینی سود هر سهم تلفیقی این شرکت در سال مالی 92 نیز به مبلغ 469 ریال اعلام شد که طبق صورتهای مالی حسابرسی شده، مبلغ 447 ریال محقق گشت


سود هر سهم پتروشیمی شازند اراک ۱۵ درصد کاهش می یابد. این شرکت ۳۶۰ میلیارد تومانی در ۱۱ ماه اخیر هم با زیان ۲۲ درصدی سهام مواجه شده است.

"شاراک" ۱۵ درصد تعدیل منفی می دهد

شرکت 360 میلیارد تومانی پتروشیمی شازند اراک که طی سال جاری به دلیل کاهش قیمت هر سهم با زیان 22 درصدی سهام مواجه شده ، سود هر سهم سال مالی اسفند 93 را کاهش خواهد داد.

براساس این گزارش، خداداد غریب پور مدیرعامل این شرکت با اشاره به عملکرد 9 ماهه و بررسی های انجام شده به سازمان بورس اعلام کرده پیش بینی درآمد هر سهم سال مالی جاری حدود 15 درصد کاهش می یابد.
به گفته وی اطلاعات مربوط به پیش بینی درآمد هم سهم هم متعاقبا" اعلام خواهد شد.
طبق آمار موجود این شرکت سود هر سهم را 656 ریال پیش بینی کرده و طی این مدت قادر به تولید یک میلیون و 147 هزار تن (معادل 67 درصد بودجه تولید اعلامی ) و فروش 548 هزار تن محصول (معادل 65 درصد بودجه) شده که عملکرد مناسبی بشمار نمی رود.



واگذاری ۶۰ درصد سهام "شرمان" ؛ ۱۶ماه بعد از لغو عرضه اولیه

۱۶ ماه بعد از لغو عرضه اولیه ۵ درصد سهام پالایشگاه کرمانشاه در فرابورس ، دولت تصمیم به واگذاری ۶۰ درصد سهام این شرکت مشمول اصل ۴۴ به ارزش پایه حدود ۶۱۷ میلیارد تومان در ۱۹ بهمن گرفته است.


از زمان اجرای اصل 44 در سال 85 تاکنون که بیش از 30 شرکت عمدتا" بزرگ در بورس و گاه فرابورس عرضه اولیه شده اند، عرضه اولیه سهام 6 شرکت پالایشگاهی اصفهان، بندرعباس، شیراز، تبریز، تهران و لاوان هم با همه حاشیه و ابهامات و روزهای خوش و ناخوش ، انجام شده است.

بعد از این شرکت ها هم قرار بود 5 درصد سهام پالایشگاه کرمانشاه در فرابورس عرضه اولیه شود تا دولت فقط مالک دو پالایشگاه آبادان و اراک باشد اما به رغم پذیرش این شرکت باسرمایه 13.4 میلیارد تومانی و نماد معاملاتی "شرمان "درخرداد سال گذشته توسط فرابورس و اعلام عرضه اولیه بیش از 6 میلیون سهم در 21 مهر سال گذشته، واگذاری این پالایشگاه به دلیل وجود ابهاماتی چند در صورت های مالی انجام نشد تا پرونده حضور آن در بازار سهام بسته شود.
حال بعد از گذشت 16 ماه از آن زمان و لغو عرضه اولیه "شرمان"، دولت (شرکت ملی پالایش و پخش ) تصمیم به واگذاری همه 60 درصد مالکیت خود از این شرکت گرفته است.
به این ترتیب سازمان خصوصی سازی طبق برنامه ریزی های به عمل آمده، روز یکشنبه 19 بهمن اقدام به عرضه 80 میلیون و 927 هزار و 160 سهم این شرکت به قیمت پایه هر سهم 76 هزار و 235 ریال در بازار سوم فرابورس خواهد کرد تا در صورت انجام معامله ، دولت از ترکیب سهامداری 60 درصدی پالایشگاه کرمانشاه هم خارج شود. هرچند با وجود حضور 40 درصدی سهام عدالت در ترکیب سهامداری پالایشگاه کرمانشاه ، امکان مدیریت دولت در این شرکت همچنان پابرجا خواهد بود.
ارزش پایه این بلوک بیش از 616.9 میلیارد تومان و حداقل سپرده 18.5 میلیارد تومان تعیین شده که به صورت 25 درصد نقد (با مهلت پرداخت در 20 روز کاری ) و مابقی اقساط 5 ساله با نرخ سود 15 درصدی توسط کارگزاری بانک ملی ایران روانه میز بازار سوم فرابورس خواهد شد.

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.