تحلیل سهام . اخبار و شایعات . سیگنال رایگان خرید - (یادداشت های یک تازه وارد بورسی)

در این وبلاگ قصد دارم اطلاعات خودم رو راجع به بازارهای مالی و خصوصا بورس با دوستان به اشتراک بگزارم

تحلیل سهام . اخبار و شایعات . سیگنال رایگان خرید - (یادداشت های یک تازه وارد بورسی)

در این وبلاگ قصد دارم اطلاعات خودم رو راجع به بازارهای مالی و خصوصا بورس با دوستان به اشتراک بگزارم

شنیده ها و خبرها

تعدیل منفی در رکیش
شرکت کارت اعتباری ایران کیش در جدیدترین گزارش منتهی به 93/12/29 خود سود هر سهم شرکت را مبلغ 377 ریال اعلام نموده است که نسبت به پیش بینی قبلی شرکت با تعدیل منفی47 درصدی اعلام شده است شرکت در 9 ماهه خود توانست به ازای هر سهم 319 ریال سود محقق کند و 85 درصد از پیش بینی هایش را پوشش دهد . شرکت علت این کاهش را اینگونه اعلام نموده است : 1 - تغییر عمده درآمدهای شرکت به دلیل عدم شناسایی درآمدهای شاپرک (مربوط به کارمزد خریدهای غیراعتباری) در نیمه دوم سال 1393 می باشد که در پیش بینی سال مالی مورد نظر منظور گردیده بوده ولیکن به دلیل عدم تایید و پرداخت آن توسط شرکت شاپرک در درآمدهای شرکت لحاظ نگردیده است . 2- هزینه های مالی بر اساس اقدامات انجام شده جهت دریافت تسهیلات و پیش بینی آن در بهمن ماه سال جاری شناسایی شده است.

درخواست افزایش سرمایه چکارن



شرکت کارتن ایران در نظر دارد سرمایه خود را از مبلغ 121 میلیاردریال به مبلغ 182 میلیاردریال برساند کاه این افزایش سرمایه 60 میلیارد ریال مبلغ 46 میلیارد ریال آن از محل مطالبات حال شدۀ سهامداران و آوردۀ نقدی و مابقی آن به مبلغ 14 میلیارد ریال از محل سایر اندوخته ها می باشد شرکت موضوع افزایش سرمایه را اجرای طرح توسعه جهت ارتقاء ظرفیت تولید، بهینه سازی و بهره مندی از دارائی های سرمایه ای اعلام نموده است .

کچینی تعدیل منفی داد

شرکت کارخانه چینی ایران در جدیدترین گزارش 93 خود سود هر سهم شرکت را مبلغ 128 ریال اعلام نموده است که نسبت به پیش بینی قبلی شرکت با کاهش 81 درصدی همراه بوده است شرکت در 9 ماهه خود موفق شده به ازای هر سهم 265 ریال سود کنار بگذارد و 207 درصد از پیش بیین هایش را پوشش دهد. شرکت اعلام نمود که این تعدیل عمدتا به دلیل کاهش مقادیر تولید و فروش ناشی از رکود شدید بازار و همچنین کاهش سایر درآمدها و هزینه های متفرقه در اراتباط با درآمد حاصل از فروش دارائیهای غیر مولد شرکت به مبلغ 31،000 میلیون ریال می باشد که تا این تاریخ به نتیجه نرسیده است.

دارو در گزارش 9 ماهه خود تعدیل منفی داد


شرکت کارخانجات دارو پخش در جدیدترین گزارش 9 ماهه خود سود هر سهم منتهی به 93/12/29 شرکت را مبلغ 715 ریال اعلام نموده است که نسبت به پیش بینی قبلی شرکت با تعدیل منفی 49 درصدی همراه بوده است شرکت در 9 ماهه خود توانست به ازای هر سهم 372 ریال سود کنار بگذارد و 52 درصد از پیش بینی هایش را پوشش دهد . شرکت علت این تعدیل را به شرح ذیل عنوان نموده است :1 - کاهش پیش بینی فروش عمدتا ناشی از توقف تولید بخش شربت و سرم بوده که بخش شربت به دلیل اجرای پروژه بازسازی این واحد و طولانی شدن پروسه بهره برداری و در خصوص سرم نیز به دلیل توقف تولید یکی از 2 خط تولید این محصول به دلیل مشکلات فنی و gmp حادث گردیده است. لازم به ذکر است دلیل دیگر کاهش پیش بینی درآمد هر سهم گزارش فعلی نسبت به گزارش قبل کاهش برنامه تولید خطوط آمپول و قرص با توجه به شرایط حاکم بر بازار و عدم اخذ پروانه تولید برخی از محصولات جدید (ویالهای تزریقی) بوده است . 2 - کاهش پیش بینی سایر درآمد ها و هزینه های عملیاتی ناشی از عودت بخشی از ماده اولیه انسولین فروش رفته در شش ماهه اول سال 93 می باشد . 3 -افزایش پیش بینی هزینه های مالی ناشی از اثر کاهش حجم دریافتهای ناشی از کاهش فروش محصولات بوده است .. 4 - کاهش پیش بینی سود خالص ناشی از تاثیر بندهای فوق الذکر می باشد . 5- نرخ قید شده در مصارف ارزی خرید 9ماهه اول بابت خرید مواد اولیه و بسته بندی نرخ بهای تمام شده خرید بوده و متوسط نرخ ارز در تاریخ یاد شده بابت بهای اصلی خرید و حواله شده به فروشندگان خارجی برای هر دلار معادل 25،705ریال میباشد.

عملکرد 9 ماهه اخابر

شرکت مخابرات ایران در جدیدترین گزارش منتهی به 93/12/29 خود سود هر سهم شرکت را مبلغ 535 ریال اعلام نموده است که نسبت به پیش بینی قبلی شرکت بدون تغییر اعلام شده است شرکت در 9 ماهه خود به ازای هر سهم 15 ریال زیان شناسایی کرد .

تعدیل منفی یک غذایی اینجاست


غپاک با سرمایه 177 میلیارد ریالی سود سال جاری خود را با تعدیل منفی 41 درصدی رو به رو ساخته و 228 ریال اعلام نموده است، سود قبلی این شرکت بر مبنای عملکرد 6 ماهه 393 ریال بود ، گفتنی است این شرکت در 9 ماهه تنها توانسته است 57 ریال معادل 25 درصد پوشش داشته باشد که بسیار ضعیف است.

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.