تحلیل سهام . اخبار و شایعات . سیگنال رایگان خرید - (یادداشت های یک تازه وارد بورسی)

در این وبلاگ قصد دارم اطلاعات خودم رو راجع به بازارهای مالی و خصوصا بورس با دوستان به اشتراک بگزارم

تحلیل سهام . اخبار و شایعات . سیگنال رایگان خرید - (یادداشت های یک تازه وارد بورسی)

در این وبلاگ قصد دارم اطلاعات خودم رو راجع به بازارهای مالی و خصوصا بورس با دوستان به اشتراک بگزارم

شنیده ها و خبرها

شنیده شده در معاملات امروز صندوق نفت و بانک قوامین جزو فروشنده های پرحجم بودند.
همچنین گفته میشد برخی از سهامداران با محدودیت ها و دستوراتی از سوی بانک مرکزی برای عرضه سهام خود (خصوصا در نمادهای بانکی)در بازار بورس مواجه شده و مجبور به فروش سهام خود هستند.

سخوز
عرضه اولیه شرکت سیمان خوزستان را خواهیم داشت.
این شرکت که ظرفیت اسمی اش 2.4 میلیون تن می باشد با سرمایه 65 میلیارد تومان به ازای هر سهم 896 ریال سود اعلام کرد.

  
از آنجا که قیمت تعادلی سهم 8500 ریال است و در حال حاضر اکثر شرکت های سیمانی بورسی در 50% نرخ تعادلی خود معامله می شوند،احتمالا عرضه اولیه این سهم در قیمت 4250 انجام خواهد شد.
این قیمت منصفانه و کم ریسک می باشد.با توجه به به سود 896 ریالی p/e سهم معادل 4.7 واحد خواهد بود.


شنیده ها از تعدیل مثبت سهم تا 1100 حکایت دارند.احتمالا این نماد و همچنین گروه سیمان با اقبال ویژه ای روبرو خواهند شد.


ثعمرا
شایعاتی مبنی بر تعدیل منفی 80 درصدی سود شرکت عمران و توسعه شاهد در عملکرد 12 ماهه سال گذشته شرکت به گوش می رسید که در صورت حصول توافق برای فروش واحدهای مذکور تحت مالکیت ثعمرا این شرکت تعدیل منفی سودی را اعلام نخواهد کرد.


مدیر بودجه و حسابرسی شرکت سرمایه گذاری شاهد با اشاره به اینکه در حال حاضر مراحل فروش یکی از واحدهای متعلق به "ثعمرا" در حال بررسی می باشد، اظهار داشت: در اواخر سال گذشته، مذاکرات فروش یکی از پروژه های در دست اجرای شرکت عمران و توسعه شاهد انجام شده و توافقات اولیه نیز حاصل شده است و نتیجه نهایی فروش پروژه مذکور تا اواخر هفته جاری مشخص می شود.





واتی
گویا واتی اعلام کرده در پی توافق با بانک صنعت و معدن مقرر شد جهت پرداخت بخشی از مطالبات این بانک ۴۵ میلیارد تومان از املاک شرکت آتیه دماوند و شرکتهای تابعه با قیمت کارشناسی به بانک واگذار گردد که از این طریق سود ۱۸.۵ میلیارد تومانی نصیب شرکت خواهد شد.


کوتاه از کدال
شرکت تهران شیمی در جدیدترین گزارش منتهی به 93/09/30 سود هر سهم شرکت را بر اساس عملکرد واقعی 12 ماهه مبلغ 1828 ریال اعلام نموده است که نسبت به گزارش قبلی شرکت با افزایش 4 ریالی همراه بوده است فروش خالص مبلغ 166 میلیارد تومان ، سود عملیاتی مبلغ 19 میلیارد تومان اعلام شده است .

شرکت لبنیات کالبر در جدیدترین گزارش منتهی به 93/12/29 خود سود هر سهم شرکت را مبلغ 176 ریال پیش بینی نموده است که نسبت به گزارش قبلی شرکت با افزایش 55 درصدی همراه بوه است شرکت در دوره 9 ماهه خود به ازای هر سهم 113 ریال زیان کنار بگذارد . شرکت در پیش بینی قبلی اعلام نموده است که با توجه به فروش 20 میلیون عدد شیر مدارس در سه ماهه آخر سال 93، فروش پیش بینی شده برای سال مالی 93 از لحاظ مقداری و ریالی صحیح می باشد و همچنین حاشیه سود ناخالص فروش شیر مدارس منجر به کاهش نسبت قیمت تمام شده به فروش پیش بینی گردیده است.

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.