تحلیل سهام . اخبار و شایعات . سیگنال رایگان خرید - (یادداشت های یک تازه وارد بورسی)

در این وبلاگ قصد دارم اطلاعات خودم رو راجع به بازارهای مالی و خصوصا بورس با دوستان به اشتراک بگزارم

تحلیل سهام . اخبار و شایعات . سیگنال رایگان خرید - (یادداشت های یک تازه وارد بورسی)

در این وبلاگ قصد دارم اطلاعات خودم رو راجع به بازارهای مالی و خصوصا بورس با دوستان به اشتراک بگزارم

شنیده ها و خبرها

شرکت پالایش نفت شیراز در اولین پیش بینی درآمد هر سهم سال مالی منتهی به 94/12/29 مبلغ 435 ریال سود بابت هر سهم در نظر گرفت که این مبلغ نسبت به پیش بینی سال مالی 93 با کاهش 2 درصدی همراه بود.
ضمنا دراین پیش بینی در مقایسه با پیش بینی سال مالی قبل فروش با 41 درصد کاهش، بهای تمام شده کالای فروش رفته با 41 درصد کاهش، سود عملیاتی با 23 درصد افزایش و سود خالص با 2 درصد کاهش نشان داده شده است.

مجمع عمومی فوق العاده مورخ 94/02/02 با افزایش سرمایه 150 درصدی شرکت باما از محل سود انباشته موافقت نمود.

شرکت سخت آژند با سرمایه 400.000 میلیون ریالی سود هر سهم سال 94 را بدون تغییر نسبت به پیش بینی قبلی 204 ریال اعلام نموده که طی دوره 6 ماهه توانست 5 ریال از این مبلغ را محقق سازد.
غچین با سرمایه 100.000 میلیون ریال سود هر سهم سال 94 را بر اساس عملکرد 9 ماهه مبلغ 489 ریال اعلام نموده که نسبت به پیش بنی قبلی 6درصد کاهش داشت.
  
شرکت افست در پیش بینی درآمد هر سهم سال مالی منتهی به 94/06/31 بر اساس عملکرد 6 ماهه مبلغ 614 ریال بابت هر سهم پیش بینی کرده که نسبت به پیش بینی قبلی با 74 درصد کاهش همراه است. شرکت دلیل این تغییرات را افزایش سرمایه اعلام نموده است.
گفتنی است سرمایه شرکت در مجمع فوق العاده 94/01/29 از مبلغ 50.000 میلیون ریال (با افزایش 300 درصدی از محل سود انباشته به میزان 150 میلیارد ریال) به مبلغ 200.000 میلیون ریال تغییر کرده است.
همچنین شرکت طی دوره 6 ماهه توانست مبلغ 228 ریال معادل 37 درصد این پیش بینی را محقق سازد.

شرکت سیمان سپاهان (سپاها) به منظور اصلاح ساختار مالی و در راستای تقویت نقدینگی و کاهش وابستگی به تسهیلات و کاهش هزینه های مالی با هدف ارتقاء سودآوری، تصمیم به افزایش سرمایه شرکت از مبلغ 1.800 میلیارد ریال به 2.100 میلیارد ریال به میزان 17 درصد از محل مطالبات و آورده نقدی سهامداران را دارد.

سیمان فارس و خوزستان با سرمایه 4.500.000 میلیون ریالی در اولین پیش بینی درآمد هر سهم سال مالی منتهی به 31/02/95 به ازای هر سهم 326 ریال سود در نظر گرفته است که این مبلغ نسبت به پیش بینی سال مالی 94 با 26 درصد کاهش همراه است.

تعدیل مثبت 15 درصدی ایران خودرو تایید شد

شنیده می شود تعدیل این شرکت ممکن است تا بالای 20 درصد هم باشد.


شنیده های خواندنی از شپنا و شاوان
شنیده ها حکایت از آن دارد که بدهی پالایشیها به صندوق توسعه ملی حذف شده است.
شنیده شده شپنا (نفت اصفهان) که قرار بود در سال۹۲به میزان ۳۰۰درصد افزایش سرمایه رایگان از محل انباشته بدهد با وجوداختلاف نظر سر همین موضوع با پخش و پالایش ۱۴۱درصد افزایش سرمایه تصویبکرد ، در نظر داردمابقی افزایش سرمایه را هم انجام دهد تا ۳۰۰درصد تحقق یابد.
از طرف دیگرپالایشگاه لاوان بدهی بزرگی به صندوق توسعه ملی داشت که حدود ۵۰۰میلیارد تومان بود که مقرر شده است بدهی از صورت های مالی شرکت حذف شود، این در حالی است که شاوان این مبلغ را پرداخت نکرده اما مبلغ ذخیره آن را در نظر گرفته است، لذا در همین راستا شاوان می تواند هم اکنون این مبلغ را به عنوان سود شناسایی کند. شنیده شده مدیر عامل شاوان از تعدیل مثبت در این نماد سخن گفته است.
البرز

شنیده می شود این شرکت بیمه ای قصد افزایش سرمایه خود به دو برابر مبلغ فعلی را دارد

شپنا

طبق شنیده ها قرار است صندوق توسعه بازار 10 میلیون سهم پالایش نفت اصفهان را خریداری کند


تایرا

شنیده می شود شرکت تراکتورسازی ایران با همکاری گروه بهمن درحال راه اندازی یک مجموعه بزرگ تولید خودروهای سنگین تحت عنوان سیبا موتور می باشد


حتاید

ظاهرا تایدواترخاورمیانه درصدد افزایش سرمایه خود به دو برابر مبلغ فعلی از محل آورده سهامدارن و نیز سود انباشته می باشد.
نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.