تحلیل سهام . اخبار و شایعات . سیگنال رایگان خرید - (یادداشت های یک تازه وارد بورسی)

در این وبلاگ قصد دارم اطلاعات خودم رو راجع به بازارهای مالی و خصوصا بورس با دوستان به اشتراک بگزارم

تحلیل سهام . اخبار و شایعات . سیگنال رایگان خرید - (یادداشت های یک تازه وارد بورسی)

در این وبلاگ قصد دارم اطلاعات خودم رو راجع به بازارهای مالی و خصوصا بورس با دوستان به اشتراک بگزارم

شنیده ها و خبرها

بانک پاسارگاد :

شنیده میشود مذاکره های خوبی با وزارت نفت برای مشارکت در طرحهای توسعه ای این صنعت در دست انجام است و بزودی چند قرارداد جدید امضا خواهد شد.ضمنا تامین مالی یک پالایشگاه به ارزش ٢,۵ میلیارد دلار که قرار بود پیش از این در بندرعباس ساخته شود و اکنون قرار شده که به جاسک منتقل شود، در حال نهائی شدن است و بانک پاسارگاد به عنوان لیدر کنسرسیوم، در این طرح حضور دارد.


دسبحا:



گفته میشود در صورت افزایش سود تقسیمی کی بی سی متناسب با افزایش سود، در مجموع ۴۸میلیارد ریال به جمع درآمدهای دسبحا اضافه خواهد شد و در صورت ثابت ماندن سایر درامدها، دسبحا با افزایش ۵% سود خالص همراه خواهد شد.


شفارس :



در گروه شیمیایی ، زمزمه هایی درخصوص جدی شدن افزایش سرمایه شفارس از سطوح ۸۰ به ۲۰۰ میلیارد ریالی در کنار وضعیت مناسب تکنیکی باعث افزایش توجهات به این سهم شده است. گفته می شود شرکت با اجرایی شدن این افزایش سرمایه یک تعدیل مثبت قابل توجه ناشی از کاهش میزان هزینه های مالی خواهد داشت. ضمن اینکه شفارس در پیش بینی سال ۹۴ ، در حالی نرخ فروش محصولات خود را با کاهش ۱۱ درصدی پیش بینی نموده که عملا چنین اتفاقی نیفتاده و شرکت رزین و محصولات خود را به همان نرخ های سال گذشته به فروش می رساند..
  

شپنا:



شنیده شده شپنا (نفت اصفهان) که قرار بود در سال۹۲به میزان ۳۰۰درصد افزایش سرمایه رایگان از محل انباشته بدهد با وجوداختلاف نظر سر همین موضوع با پخش و پالایش ۱۴۱درصد افزایش سرمایه تصویب کرد ، در نظر داردمابقی افزایش سرمایه را هم انجام دهد تا ۳۰۰درصد تحقق یابد

کوتاه از کدال

شرکت عمران و توسعه فارس در جدیدترین گزارش منتهی به 94/06/31 خود سود هر سهم شرکت را مبلغ 395 ریال اعلام نموده است که نسبت به پیش بینی قبلی شرکت با افزایش 3 درصدی گزارش شده است شرکت در دوره 6 ماهه نخست خود توانست به ازای هر سهم 129 ریال سود کنار بگذارد و 33 درصد از پیش بینی هایش را پوشش دهد .

زاگرس در خصوص تعدیل نرخ خرید گاز خوراک در نیمه دوم سال 91 و سال 92 اعلام نموده است که کلیه عملیات مالی انجام شده در خصوص صورتحسابهای ارسالی شرکت پتروشیمی مبین در رابطه با گاز خوراک و یوتیلیتی مصرفی به تفصیل افشا شده است . با توجه به اینکه بر اساس تاییدات واصله موضوع اعمال مابه التفاوت افزایش نرخ گاز خوراک منتفی گردیده بود ، لذا تعدیل نرخ گاز سال 92 و نیمه دوم سال 91 از نظر این شرکت قابل قبول نبوده و هیچگونه ثبت و ذخیره ای از این بابت در حساب ها منظور نگردیده است .

شرکت ریخته گری ایران در جدیدترین گزارش خود سود هر سهم منتهی به 93/12/29 شرکت را بر اساس عملکرد واقعی 12 ماهه مبلغ 300 ریال اعلام نموده است که نسبت به گزارش قبلی شرکت با کاهش 4 ریالی اعلام شده است فروش خالص مبلغ 54 میلیارد تومان ، سود عملیاتی مبلغ 2 میلیارد تومان و هزینه های مالی مبلغ 1 میلیارد تومان در این گزارش اعلام شده است .


شرکت رینگ سازی مشهد در جدیدترین گزارش خود سود هر سهم منتهی به 93/12/29 شرکت را بر اساس عملکرد واقعی 12 ماهه مبلغ 186 ریال اعلام نموده است که نسبت به گزارش قبلی شرکت با افزایش 3 درصدی اعلام شده است فروش خالص مبلغ 258 میلیارد تومان ، سود عملیاتی مبلغ 2 میلیارد تومان گزارش شده است .
محمد رضا میر احمدی مدیرعامل شرکت 2.4 هزار میلیارد تومانی پتروشیمی زاگرس درباره تعدیل نرخ خوراک در نیمه دوم 91 و سال 92 ، به بند 5 گزارش بازرس و حسابرس و یادداشت 1-14 صورت های مالی حسابرسی شده منتهی به 29 اسفند 93 شرکت اشاره و اعلام کرد : کلیه عملیات مالی انجام شده در خصوص صورت حساب های ارسالی پتروشیمی مبین در رابطه با گاز خوراک و یوتیلیتی مصرفی به تفصیل افشاء شده است.
وی اعلام کرد: با عنایت به اینکه براساس تاییدات واصله ، موضوع اعمال مابه التفاوت افزایش نرخ خوراک منتفی شده بود، لذا تعدیل نرخ گاز سال 92 و نیمه دوم سال 91 از نظر این شرکت قابل قبول نبوده و هیچ گونه ثبت و ذخیره ایی از این بابت در حساب ها منظور نشده است.

به نقل از بورس پرس، حمیدرضا هوشیاری مدیرعامل شرکت 15 میلیارد تومانی کاشی سعدی هم درباره اطلاعاتی که در گذشته و پیش بینی سال 93 و eps آن لحاظ شده ، اعلام کرد: 1.کل بدهی ارزی در مهر ماه سال 93 حسب اسناد و مستندات بانکی معادل 21 میلیارد و 697 میلیون تومان بوده و طبق دفاتر شرکت معادل 16.9 میلیارد تومان در حساب بدهی بانکی ثبت و 2.3 هزار میلیارد تومان به عنوان ذخیره های احتمالی از این بابت لحاظ شد که به دنبال پیگیری ها ، شرکت موفق به تسویه آن به 13.7 میلیارد تومان شد. بدین ترتیب ضمن تسویه بدهی ارزی به مبلغ کمتر از رقم مورد نظر بانک ، ریسک نوسانات نرخ ارز نیز رفع و زمین های در رهن بانک از این بابت فک رهن شد.

به گفته وی تسویه بدهی فوق با اخذ تسهیلات از بانک های عامل داخلی و بر اساس نرخ های مصوب و قرارداد های منعقده با بانک های عامل بوده که مبلغی در حدود 3.5 میلیارد تومان در سال هزینه مالی دنبال دارد.

هوشیاری همچنین اعلام کرده است: در راستای تکالیف مجمع سالانه و به منظور کسب منافع آتی، املاک ( زمین های) مازاد این شرکت بر اساس قیمت پایه کارشناس رسمی دادگستری در سه مرحله به مزایده عمومی گذاشته که در دو نوبت قبلی خریداری در حد قیمت کارشناسی ، شرکت نکرده و مجددا برای سومیت بار در 22 فروردین 94 به مزایده گذاشته شد. در صورت فروش زمین که دارای ارزش دفتری معادل 22 میلیون ریال بوده و وجوه حاصله صرف تسویه بدهی های بانکی ( با عنایت به هزینه های مالی مربوطه ) و طرح های بازسازی و نوسازی خطوط تولید شرکت خواهد شد .
بعد از اعلام برنامه افزایش سرمایه 300 درصدی پالایشگاه اصفهان در سال 92 و انجام افزایش سرمایه 140 درصدی از محل سود انباشته و سایر اندوخته ها، این شرکت هزار میلیارد تومان پیگیر ادامه افزایش سرمایه شده تا افزایش 300 درصدی تحقق یابد.
در این رابطه یک مقام مسئول در شرکت پالایش نفت اصفهان در پاسخ به این سئوال ملت بازار که آیا برنامه افزایش سرمایه این شرکت صحت دارد یا خیر؟ گفت: طرح پیشنهادی افزایش سرمایه 100 درصدی شرکت از محل سود انباشته به منظور اصلاح ساختار مالی و تامین منابع مالی پروژه ها در دست اجراست.
وی درباره زمان ارسال درخواست افزایش سرمایه به سازمان بورس نیز گفت: گزارش مربوط به این امر در حال آماده شدن است که به محض نهایی شدن گزارش حسابرس، درخواست افزایش سرمایه برای تایید به سازمان بورس ارسال خواهد شد.
به نقل از بورس پرس، شرکت پالایش نفت اصفهان که جزو یکی از سهم های جذاب گروه پالایشی و کل بازار با 3.881 خریدار و جابه جایی 54 میلیون سهم در هفته گذشته بوده، از 27 اسفندماه سال گذشته (همزمان با بازگشایی نماد گروه پالایشی در بورس و فرابورس) تا کنون بازدهی مثبت 58 درصدی را به دست آورده و قیمت هر سهم آن از 323 به 506 تومان در معاملات دیروز رسیده است.
سهام «شپنا» که در بازار اول (تابلوی اصلی) بورس مورد معامله قرار می گیرد در اولین گزارش پیش بینی درآمد هر سهم سال مالی 94، با عدم تغییر سود 636 ریالی هر سهم خود در سال 93، سود سال مالی جاری را با 37 درصد افزایش نسبت به سود سال قبل، 871 ریال پیش بینی کرده است. این در حالی است که این شرکت در بودجه سال آینده قیمت نفت را 78 دلار و نرخ تسعیر ارز را 2620 در نظر گرفته است.

دو شرکت بورسی و فرابورسی قند نقش‌ جهان‌ و همکاران سیستم مجوز افزایش سرمایه ۱۰۰ و ۳۳ درصدی گرفتند.مشروح خبر تا دقایقی دیگر
شرکت مخابرات که با ارزش روز بازار سهام 11.9 هزار میلیارد تومانی، چهارمین شرکت بزرگ بورس است، زمان و مکان مجمع سالانه مربوط به سال مالی اسفند 93 را اعلام کرد.
به این ترتیب ساعت 9 روز پنج شنبه 24 اردیبهشت مجمع سالانه " اخابر در سالن همایش های پژوهشگاه نیرو برگزار خواهد شد.
رئیس سازمان بورس با تاکید بر نبود هیچ تخلفی در افشای اطلاعات، از تغییر رویه انتشار اطلاعات شرکت ها از اول خرداد و نقش شرکت‌های مشاوره خبر داد.مشروح خبر تا دقایقی دیگر
مدیرعامل بورس با اعلام مسائل دیروز پتروشیمی مبین ، دلایل تاخیر در گشایش نماد و ابطال معاملات و پاسخ به چند شائبه فعالان بازار، از مذاکره برای خرید آخرین نسخه سامانه معاملاتی دنیا خبر داد.مشروح خبر تا دقایقی دیگر
رئیس سازمان خصوصی‌سازی اعلام کرد مزایده باشگاه پرسپولیس هم برنده ایی نداشت تا در مزایده چهارم ، سرخابی‌ها دوباره برای فروش به مزایده گذاشته شوند.
یک هیات نفتی آمریکایی هفته جاری به تهران سفر می کند و قرار است با تعدادی از مسئولان و سازندگان صنعت نفت ایران دیدار و گفتگو داشته باشد.
شرکت مواد ویژه لیا که با سرمایه ۸ میلیارد تومانی وابسته به سرمایه گذاری توسعه صنعتی ایران است، با نماد "شلیا" در بازار دوم فرابورس درج و آماده عرضه اولیه شد.
رئیس سازمان بورس با اشاره به اهمیت برگزاری هفتمین کنفرانس بین المللی بازارسرمایه اسلامی و لزوم آمادگی بازار سرمایه برای جذب سرمایه های خارجی گفت:طبق پیش بینی ها، ایران یازدهمین کشور در رشد اقتصادی سریع است
یک مقام مسئول از برنامه افزایش سرمایه ۱۰۰ درصدی پالایشگاه اصفهان در سال جاری خبر داد.
مدیرعامل کارگزاری شهر بعد از سه سال تغییر کرد و طی آن یک مدیر از صندوق کارکنان شهرداری تهران ، هدایت این کارگزاری را به عهده گرفت.
شرکت ۱.۷ هزار میلیارد تومانی سایپا که با کاهش ۷ درصدی سهام در دو ماه اخیر مواجه شده، آمار تولید و فروش محصولات در اولین ماه سال جاری را اعلام کرد.مشروح خبر تا دقایقی دیگر
دو شرکت بورسی و فرابورسی کاشی سعدی و پتروشیمی زاگرس در مورد سود هر سهم وتعدیل نرخ خوراک شفاف سازی کردند.مشروح خبر تا دقایقی دیگر
سفیر تونس گفت: سالانه 50 هزار دستگاه خودرو وارد تونس می‌شوند که از این رقم درصدی برای واردات خودرو از ایران در نظر گرفته شده است.
بهای نفت سبک و سنگین صادراتی ایران بیشترین میزان افزایش قیمت را در طول ماه گذشته در بازار تجریه کرد و با افزایشی بیش از چهار دلار در محدوده بشکه‌ای ۶۰ دلار در بازار معامله شد.
رئیس سازمان خصوصی‌سازی اعلام کرد مزایده باشگاه پرسپولیس هم برنده ایی نداشت تا در مزایده چهارم ، سرخابی‌ها دوباره برای فروش به مزایده گذاشته شوند.
یک هیات نفتی آمریکایی هفته جاری به تهران سفر می کند و قرار است با تعدادی از مسئولان و سازندگان صنعت نفت ایران دیدار و گفتگو داشته باشد.
سفیر ایران در روسیه با تشریح سه اقدام بانکی ایران و روسیه برای گسترش روابط از موافقت رئیس کل بانک مرکزی به‌منظور افتتاح حساب ریالی برای بانک‌های روسی در ایران خبر داد.
طولانی ترین صف های خرید امروز متعلق به نمادهای پتروشمی مبین، حق تقدم پتروشیمی فارابی،تامین ماسه ریخته گری،خدمات انفورماتیک،پالایش نفت بندرعباس،بیمه البرز و بانک صادرات بود
در جریان معاملات امروز فرابورس ایران، 210 میلیون ورقه بهادار به ارزشی افزون بر یک هزار و 83 میلیارد ریال مورد معامله قرار گرفت.
شرکت صنایع مس شهید باهنر در دوره 12 ماهه منتهی به 29 اسفند ماه سال مالی 93 مبلغ 135 میلیارد و 525 میلیون ریال سود خالص کسب کرد و بر این اساس مبلغ 301 ریال سود به ازای هر سهم کنار گذاشت.
شرکت سیمان خاش در دوره 12 ماهه منتهی به 29 اسفند ماه سال مالی 93 مبلغ 981 میلیارد و 990 میلیون ریال درآمد حاصل از فروش کسب کرد.
شرکت الکتریک خودرو شرق در دوره 12 ماهه منتهی به 29 اسفند ماه سال مالی 93 مبلغ 55 میلیارد و 366 میلیون ریال سود انباشته پایان دوره در حسابهای این شرکت منظور کرد.

شرکت ایران ارقام در نیمه نخست سال مالی 94 با اختصاص 174 ریال سود به ازای هر سهم معادل 45 درصد از پیش بینی هایش را محقق کرد.
مدیرعامل شرکت سرمایه گذاری گوهران امید به سهامداران توصیه کرد با توجه به نزدیکی به فصل مجامع دیدگاهی عقلانی و کارشناسی را مدنظر داشته باشند و توجه داشته باشند که صنایعی مانند بانک، خودروسازی و حمل ونقل و بیمه با رفع تحریم ها سریعتر از سایر صنایع رشد را تجربه خواهند کرد.
بر اساس این گزارش، گویا دولت باراک اوباما با کشورهای عرب حوزه خلیج فارس توافق کرده که در صورت حمایت آنها از توافق هسته ای ایران، آمریکا تسلیحات جدیدی را در اختیار آنها قرار دهد
نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی در آخرین نمونه از افزایش تنش‌ها بین کاخ سفید و تل‌آویو از دیدار با وزیر خارجه آمریکا پس از انتخابات در سرزمین‌های اشغالی خودداری کرد.
اگرچه بیشتر پیش‌بینی‌ها از روند شراکت معدنی ایران و کشورهای اروپایی در زمینه انتقال تکنولوژی است اما از آنجایی که اروپایی‌ها متوجه اهداف توسعه‌‌ای معادن ایران شده‌اند، احتمال ورود شرکت‌های بزرگ اروپایی در واحدهای معدنی برای مطالعات و تحقیقات بالا گرفته است.
امروز در بازار لندن در ساعت 07:04 به وقت گرینویچ، قیمت تحویل فوری یا نقد طلا با 0.4 درصد افزایش به 1183.08 دلار، نقره با 1 درصد افزایش به 16.31 دلار، پلاتین با 0.3 درصد افزایش به 1129.74دلار و پالادیوم با 0.2 درصد افزایش به 774.25 دلار در هر اونس رسید.
یکی از دلایل این پیچیدگی، حساسیت و پیچیدگی‌های موضوعات مورد مذاکره است. موضوعات هسته‌ای و لغو تحریم‌ها به عنوان مباحثی که مورد مذاکره هستند از حساسیت بسیار زیادی برای هر یک از طرف‌های مذاکره برخوردارند. هر جمله، عبارت و کلمه‌ای که یکی از طرف‌های مذاکره در خصوص مباحث هسته‌ای و یا تحریم‌ها پیشنهاد می‌کند، برای طرف دیگر واجد حساسیت‌های زیادی است.
کارشناس ارشد اقتصاد مسکن معاونت امور مسکن و ساختمان وزارت راه و شهرسازی با بیان اینکه لیزینگ مسکن معمولا برای خانه‌دار شدن گروه‌های با درآمد بالا می‌تواند کارساز باشد، ادامه داد: با این حال همین که عده‌ای وارد بازار خرید و فروش مسکن شوند، می‌تواند به خروج از رکود فعلی این بخش کمک کند.

دبیر انجمن صنایع لبنی کشور افزود: هم احتمال افزایش قیمت لبنیات پس از ماه مبارک رمضان وجود دارد و هم ممکن است شرایط به‌گونه‌ای شود که نه تنها قیمت افزایش پیدا نکند بلکه با ارزانی این محصولات نیز مواجه شویم، بنابراین بسته به شرایط موجود وضعیت متفاوت خواهد بود.
وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی با بیان اینکه نگارش متن توافق جامع هسته‌ای در جریان است، گفت با این حال هنوز کار دشوار و پرانتزهایی بسیاری باقی مانده است.
طبق اعلام ولی الله سیف رئیس شورای پول و اعتبار مصوبات این شورا یک روز بعد از تصویب به نظام بانکی ابلاغ شده است؛ سیف زمان اجرای دستورالعمل بانک مرکزی بر اساس مصوبه شورای پول و اعتبار را 15 اردیبهشت ماه جاری اعلام کرده است.

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.