تحلیل سهام . اخبار و شایعات . سیگنال رایگان خرید - (یادداشت های یک تازه وارد بورسی)

در این وبلاگ قصد دارم اطلاعات خودم رو راجع به بازارهای مالی و خصوصا بورس با دوستان به اشتراک بگزارم

تحلیل سهام . اخبار و شایعات . سیگنال رایگان خرید - (یادداشت های یک تازه وارد بورسی)

در این وبلاگ قصد دارم اطلاعات خودم رو راجع به بازارهای مالی و خصوصا بورس با دوستان به اشتراک بگزارم

پیش بینی بازار چهارشنبه 23 اردیبهشت ماه 1394

شاخص کل بورس امروز با افزایش 246 واحدی به رقم 63316 واحد رسید.بیشترین تاثیر مثبت را نمادهای شبندر، وبملت و وبصادر روی شاخص داشتند.ارزش کل معاملات بورس نیز به 146 میلیارد تومان رسید.


جلسه بعداز ظهر دیروز وزیر اقتصاد با مدیران بانک های بورسی و غیر بورسی مانند بانک ملی ، سپه ، ملت ، صادرات و تجارت و رئیس سازمان بورس.مقرر شد بانک ها از امروز اقدام به حمایت از بورس و دارایی های خود در بازار سهام کنند
.

افزایش نسبی تقاضا در بازار امروز بیش از آنکه بواسطه حمایت حقوقی ها باشد، تحت تاثیر خبر حمایت آنها بود. بازار همچنان در دستان حقیقی هاست و در بسیاری از نمادها، سهم میان حقیقی ها دست به دست می شود. امروز در اوایل ساعت معاملاتی شاهد بهبود تقاضا در بسیاری از نمادها بودیم و حتی تا میانه های بازار در برخی نمادها – از جمله خپارس، وبصادر و وتجارت – صف خرید تشکیل شد که البته صف خرید برخی از نمادها بطور کامل عرضه شد ولی تقاضای زیاد برای خرید برخی از این سهام – مانند خپارس و وبصادر – مجددا باعث صف نشینی سهامداران در این نمادها شد.

  
در اواخر بازار ، عرضه ها در بسیاری از گروه ها مجددا شدت گرفت و حتی برخی از نمادهای پراقبال نیمه ی ابتدایی معاملات را به رنج منفی کشانید.


پالایشگاهی ها امروز کلا پراقبال بودند و در مقابل خیل عظیم خریداران، فروشنده ی چندانی برای آنها وجود نداشت. همین مساله منجر به آن شد که بر خلاف اکثر روزهای گذشته، در میان 20 نماد پرمعامله بازار، جای پالایشگاهی ها خالی بود. در این گروه شپنا یک بلوک 99 میلیونی معامله کرد.


بانکی ها نیز کلا امروز معاملات پررونقی داشتند و با وجود افزایش فشار فروش در ساعت پایانی، اکثر نمادهای این گروه با افزایش قیمت مواجه شدند. وبصادر نیز با صف خرید به استقبال فردا رفت. در این گروه بانک ملت خواستار پرداخت غرامت ۲.۳ میلیارد پوندی برای از دست رفتن مبادلات تجاری و خسارت به سابقه این بانک از سوی دولت انگلستان به علت نقض قوانین حقوق بشر شده است.


در گروه حمل ونقل نیز مدیرعامل شرکت کشتیرانی ایران اعلام کرد که همه شرکت‌های کشتیرانی و کشتی‌های نفتکش زیرمجموعه شرکت کشتیرانی جمهوری اسلامی همچنان در تحریم هستند.


فولاد مبارکه همچنان قاطعانه به دفاع از هرمز می پردازد. 85 % خریدهای 9.9 میلیونی هرمز توسط فولاد انجام گرفت.


در گروه سیمانی سخوز حدود یک ماه پیش در قیمت 4500 ریال عرضه شد و بعد از آن تا قیمت های نزدیک به 4000 ریال کاهش یافت در گزارش جدید خود سود هر سهم سال مالی منتهی به 93 را با کاهش 6 درصدی نسبت به گزارش پیشین مبلغ 940 ریال اعلام نمود.

خودرویی ها نیز امروز در ابتدا معاملات پرحجم و مثبتی داشتند ولی در اواخر بازار حجم عرضه ها در ابن گروه نیز شدت گرفت و نیمی از سهام این گروه را منفی کرد. خپارس امروز با اقبال خیلی خوبی روبرو شد و با 57 میلیون معامله و صف خرید 9 میلیونی بسته شد. خساپا روز نوسانی ای را پشت سر گذاشت. خودرو نیز در ابتدای بازار تا محدوده 3.5 % رشد داشت ولی همانند سایر نمادهای این گروه در اواخر بازار پرعرضه شد.


در این گروه مدیرعامل سایپا از آغاز مذاکره با شرکت نیسان و ادامه مذاکره با سیتروئن خبر داد. مدیرعامل سایپا دیزل ( خکاوه ) نیز از انجام مذاکراتی با بنز خبر داد و ابراز امیدواری کرد با ورود ولوو ،تولید این شرکت بورسی مجددا افزایش یابد و شرکت مجددا به نقطه سربه سری رسیده و در نهایت سودآوری داشته باشد.

طرح تحقیق و تفحص مجلس از سازمان بورس نیز از اوایل هفته آینده تدوین خواهد شد. عملکرد صندوق توسعه بازار،دلایل توقف طولانی مدت نماد شرکت‌های پالایشگاهی و برخی موارد دیگر از محورهای این تحقیق و تفحص هستند.

طرح 3 فوریتی توقف مذاکرات هسته ای تا زمان اتمام تهدیدات آمریکا پس از کش و قوس دو سه روزه امروز با 80 امضا تقدیم هیات رییسه مجلس شد. از طرفی نیز امروز معاون وزیر خارجه کشورمان به هنگام ورود به وین، نسبت به هر چه کمتر شدن اختلافات و رسیدن به یک متن واحد ابراز امیدواری کرد. روز قبل نیز وزیر خارجه کشورمان ضمن پیگیری جدی مذاکرات هسته ای از سوی ایران، وظیفه هماهنگی با کنگره و رفع مشکلات داخلی را بر عهده دولت آمریکا دانست و به این نکته اشاره کرد که اگر آمریکا با جدیت برنامه مذاکرات را به پیش ببرد می‌تواند در بی‌اعتمادی ایجاد شده تردید ایجاد کند.

دیروز همچنین پتروشیمی غدیر ( شغدیر ) معارفه شد . سرمایه این شرکت 130 میلیارد تومان است و در ترکیب سهامداری آن تاپیکو با 90 درصد مالکیت و پتروشیمی بندرامام با 10 درصد حضور دارند و قرار است به زودی 10 درصد سهام آن برای اولین بار عرضه ی عمومی می شود.

معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت از تقاضای ۱۵ کشور برای حضور در معادن و صنایع معدنی ایران خبرداد و اعلام کردند: شرکت‌های چندملیتی تقاضاهای خود را برای سرمایه‌گذاری ارایه کرده‌اند.

فردا احتمالا حجم عرضه ها در بازار شدت خواهد گرفت. تعطیلات 3 روزه، شناسایی سود کوتاه مدت یکی دو روز اخیر و عدم اطمینان بسیاری از سهامداران نسبت به تداوم روند رشد تا زمان عدم اصلاح موارد بنیادین موثر بر بازار از عوامل موثر بر تشدید عرضه ها در بازار فردا خواهد بود. بازار فردا پرعرضه و احتمالا با حمایت برخی حقوقی ها در برخی گروه ها نوسانی خواهد بود.

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.