تحلیل سهام . اخبار و شایعات . سیگنال رایگان خرید - (یادداشت های یک تازه وارد بورسی)

در این وبلاگ قصد دارم اطلاعات خودم رو راجع به بازارهای مالی و خصوصا بورس با دوستان به اشتراک بگزارم

تحلیل سهام . اخبار و شایعات . سیگنال رایگان خرید - (یادداشت های یک تازه وارد بورسی)

در این وبلاگ قصد دارم اطلاعات خودم رو راجع به بازارهای مالی و خصوصا بورس با دوستان به اشتراک بگزارم

شنیده ها و خبرها

کی بی سی :


افزایش واردات ، عقد قرار داد با سه شرکت خارجی جهت واردات دارو و افزایش سرمایه سه خبر خوب از کی بی سی در بازار بود.
کطبس :

شایعه رشد 50 درصدی عایدی شرکت کطبس به دلایل زیر : نهایی شدن مجوز افزایش قیمت ۱۵% زغالسنگ حالی زغال سنگ رشد را ۱۰% لحاظ کرده است که در با افزایش نرخ ۱۵% ، سود این شرکت حدود

۵۰% رشد خواهد داشت
  
کپرور : ظاهرا با در نظر گرفتن افزایش قیمت ۱۵% زغال سنگ ،شرکت کپرور حدود ۱۰۰ ریال معادل ۱۷% کاهش سود خواهد داشت.
خاور: براساس شنیده ها در خصوص نماد خاور گویا هنوز افزایش نرخ در صورت های مالی شرکت حساب نشده و شرکت از این بابت ۳۶ تومان تعدیل مثبت خواهد داشت

تقسیم سود ۴۰ تومانی "اخابر" و اعلام دلیل برکناری مدیرعامل
مجمع سالانه شرکت مخابرات که با ارزش روز 11.4 هزار میلیارد تومانی ، چهارمین شرکت بزرگ بورس بشمار می رود پنچ شنبه 24 اردیبهشت با حضور 55 درصد سهامداران ، غیبت دو نماینده دولت و مدیرعامل برکنار شده، اعتراض حاضرین به مواردی چون عدم رشد سودآوری ،برکناری مدیرعامل، موضوع اینترکانکشن و انتقال دانشکده مخابرات ، تقسیم سود 40 تومانی هر سهم و انتقاد سهامداران به این تصمیم و... برگزار شد.
در این مجمع محمدرضا مدرس خیابانی که به دلیل مسافرت رئیس هیات مدیره "اخابر" ، ریاست مجمع را به عهده داشت، پاسخ گوی سئوالات و انتقادات وارده بود و به موارد فوق پاسخ هایی ارایه کرد.
وی درباره عدم تغییر تعرفه تلفن ثابت گفت: موضوع افزایش تعرفه‌ها چندین بار به کمیسیون رفته اما هنوز رسیدگی نشده است . پیگیری افزایش تعرفه تلفن ثابت درحالی با جدیت از سوی هیات مدیره دنبال می‌شود که امیدواریم این موضوع تا ماه آینده حل شود خاتمه یابد.
وی ادامه داد: برای حل مشکل اینترکانکشن هم قرار است کمیسیون تنظیم مقررات به عنوان حکمیت بین مخابرات و ایرانسل اظهار نظر کند و نرخ‌های جدید طبق استانداردی قابل قبول تعیین شود. برای حل موضوع انتقال دانشکده هم تاکنون سندی ارائه نشده و آقایان قول داده‌اند ساختمان مربوطه را به مخابرات برگردانند. در غیر این صورت از طریق مراجع قانونی پیگیری خواهیم کرد.
عضو هیات مدیره مخابرات در مورد برکناری مدیرعامل شرکت هم با بیان اینکه به دلایلی از ارائه پاسخ طفره رفتیم اما سهامداران قبول نمی‌کنند، خاطر نشان کرد: درحالی انتخاب هر فردی برای مسئولیت تابع ارزیابی‌هایی است که بعد از ارزیابی انجام شده هیات مدیره،به این نتیجه رسیدیم که عملکرد مدیریت به گونه‌ای نیست که در سال 94 هم بتوانیم در خدمت ایشان (ابراهیمی) باشیم.
به گفته مدرس خیاباتی ،عدم اصلاح اجرای تعرفه، هماهنگی برای جلوگیری از تصرف غیر قانونی، اینترکانکشین با ایرانسل منجر به اتخاذ چنین تصمیمی شد که وی پس از 20 و چند سال حضور در شرکت مخابرات ایران از ادامه مدیریت کنار گذاشته شوند. همچنین تاخیر در برگزاری مجمع سبب شد که این مجمع بدون حضور مدیریت برگزار شود .

علت توقف نماد زمگسا

نماد معاملاتی کشاورزی‌ و دامپروی‌ مگسال‌ ( زمگسا) که با سرمایه 30 میلیارد تومانی از جمله شرکت های کوچک حاضر در بازار دوم معاملات به شمار می رود ، قبل از شروع معاملات 19 اردیبهشت به دلیل دریافت اطلاعات با اهمیت متوقف شد.
بررسی ها نشان می دهد علت این رویداد، ناشی از خرید زمین اجاره ایی "زمگسا" از بنیاد بوده که تاثیر بسزایی در آینده این شرکت فعال در بخش کشاورزی خواهد داشت و از آنجایی که خرید این زمین بزرگ بیش از 20 درصد دارایی ها را شامل شده ، طبق مقررات تصمیم به توقف نماد گرفته شده و قرار است طی روزهای آینده ، مدیران "زمگسا" جزئیاتی از این تحول را اعلام کنند.

این شرکت فعال در کلیه امور کشاورزی، زراعت، دامداری، باغذاری، پرورش طیور، زنبورعسل، ماهی و هرگونه حیوان دیگر به منظور استفاده از پشم، کرک، گوشت، پوست، شیر و سایر فرآورده های پروتئینی در کیلومتر 15 جاده قزوین تهران واقع شده است.

شرکت کربن ایران در جدیدترین گزارش منتهی به 93/12/29 خود سود هر سهم شرکت را مبلغ 216 ریال اعلام نموده است که نسبت به پیش بینی قبلی با افزایش 2 درصدی اعلام شده است فروش خالص مبلغ 98 میلیارد تومان ، سود عملیاتی مبلغ 6 میلیارد تومان و هزینه های مالی مبلغ 3 میلیارد تومان گزارش شده است .


شرکت سرمایه‌گذاری صندوق بازنشستگی کارکنان بانک‌ها در دوره یک ماهه منتهی به 30 اسفندماه 93 از بابت واگذاری تعدادی از سهام چند شرکت بورسی معادل 20 میلیارد و 513 میلیون ریال سود کسب کرد. علاوه بر این، شرکت با انتشار صورت وضعیت پرتفوی سرمایه‌گذاری‌ها در دوره یک ماهه منتهی به 29 اسفندماه 93 اعلام کرد که طی این دوره تعدادی از سهام چند شرکت بورسی را با بهای تمام شده 134 میلیارد و 580 میلیون ریال و با مبلغ 155 میلیارد و 93 میلیون ریال واگذار کرد و از این بابت معادل 20 میلیارد و 513 میلیون ریال سود شناسایی کرد.


ارزش بازار شرکت سرمایه‌گذاری نفت و گاز و پتروشیمی تامین در دوره یک ماهه منتهی به 29 اسفندماه 93 با کاهش 857 میلیارد و 461 میلیون ریالی به 116 هزار و 82 میلیارد و 109 میلیون ریال رسید


شرکت سرمایه‌گذاری غدیر در دوره یک ماهه منتهی به 30 اسفند ماه 93 از بابت واگذاری تعدادی از سهام چند شرکت بورسی معادل سه میلیارد و 267 میلیون ریال سود شناسایی کرد. علاوه بر این، شرکت سرمایه‌گذاری غدیر با انتشار صورت وضعیت پرتفوی سرمایه‌گذاری‌ها در دوره یک ماهه منتهی به 29 اسفندماه 93 اعلام کرد در دوره یک ماهه یادشده تعدادی از سهام چند شرکت بورسی را با بهای تمام‌شده 41 میلیارد و 967 میلیون ریال و با مبلغ 45 میلیارد و 234 میلیون ریال واگذار کرد و از این بابت معادل سه میلیارد و 267 میلیون ریال سود شناسایی کرد.

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.