تحلیل سهام . اخبار و شایعات . سیگنال رایگان خرید - (یادداشت های یک تازه وارد بورسی)

در این وبلاگ قصد دارم اطلاعات خودم رو راجع به بازارهای مالی و خصوصا بورس با دوستان به اشتراک بگزارم

تحلیل سهام . اخبار و شایعات . سیگنال رایگان خرید - (یادداشت های یک تازه وارد بورسی)

در این وبلاگ قصد دارم اطلاعات خودم رو راجع به بازارهای مالی و خصوصا بورس با دوستان به اشتراک بگزارم

شنیده ها و خبرها

شرکت ایران خودرو دیزل که سهم نوسانی و گاه مقبول بازار بشمار می رود آماده فروش ۵۴ درصد سهام خود از لیزینگ خودرو غدیر شده است
***
شرانل
شایعاتی مبنی بر تعدیل مثبت در نماد شرانل به گوش می رسد
***
خبرگزاری تسنیم: بدهی دولت به بانک‌ها در پایان سال ۹۳ از مرز ۱۰۰ هزار میلیارد تومان گذشت
***
فملی
سود هر سهم سال گذشته شرکت ملی مس به دلیل کاهش هزینه بیمه معوق صندوق بازنشستگی 8 درصد افزایش یافت.(بورس پرس)
***
تایرا
تایرا در مجمع خود 1000 ریال سود نقدی به ازای هر سهم تقسیم نمود
***
خبهمن
تقسیم سود 50 تومانی در مجمع خبهمن
***
شصفها
براساس اخبار واصله از بازار شصفها تعدیل منفی 50 درصدی دارد.

  
***
گروه پتروشیمی
براساس اخبار واصله از بازار صادرات محصولات پتروشیمی در 3ماهه اول سال در حدود 54 درصد نسبت به سه ماهه اول سال گذشته افزایش داشته است .
***
شتهران
براساس اخبار واصله از بازار در خصوص شتهران شنیده ها حاکی از انتقال سهم به فرابورس بدلیل مشکلاتی همچون نداشتن سرمایه کافی و ضریب شناوری کم حکایت دارد. شرکت قصد افزایش سرمایه نیز دارد که میزان و محل آن هنوز مشخص نشده است.
***
اخابر
براساس اخبار واصله از بازار مناقصه فروش بلوک 100 درصدی مخابرات بدون متقاضی و خریدار ماند و بفروش نرفته است. اخابر بدلیل خبرهای پیرامونی از رشد بازار عقب مانده است.
***
خمحرکه
گویا گفته شده با توجه به افزایش 30 درصدی تولید محصولات گیر بکس این نماد از این ناحیه تعدیل مثبت خواهد داد.



صنعت ساختمان اداره بررسی ها و سیاست های اقتصادی بانک مرکزی تحولات بازار مسکن تهران در خرداد ماه را منتشر کرد. طبق این گزارش متوسط قیمت خرید و فروش یک مترمربع واحد مسکونی 38.9 میلیون ریال بوده است که نسبت به ماه قبل 0.2 درصد و نسبت به خرداد ماه 93 حدود 3 درصد کاهش دارد. تعداد معاملات نیز نسبت به ماه قبل 9.8 درصد افزایش و نسبت به خرداد ماه سال قبل 9.5 درصد کاهش داشته است.شاخص این گروه در سطح 815 واحدی قرار داشته و در حال حرکت به سمت سطوح 850 واحدی می باشد.

گروه بانکی
اکثر نمادهای گروه در محدوده مقاومتی قرار دارند واین مقاومتها تنها به لطف رسیدن خبرهای خوب از مذاکرات خواهد شکست.

ثعمراشایعاتی از فروش دارایی های در این نماد بگوش می رسد.

غشان
قصد افزایش سرمایه و برنامه صادرات لبنیات در کنار شرایط بنیادی خوب شرکت، سهم را برای سرمایه گذاری جذاب کرده است.

کوتاه از نمادها


آ.س.پ

ارش ذاتی این نماد با قیمت روز آن حدود 30% فاصله دارد. شرکت از بنیاد مسکن، سازمان تامین اجتماعی و نیروهای مسلح حدود 14 میلیارد تومان طلب نیز دارد همچنین شرکت 30 میلیارد ریال سپرده حسن انجام کار دارد که به محض اتمام پروژه به آن تعلق می گیرد، این موارد در کنار نداشتن مطالبات مشکوک الوصول، تکمیل 13 واحد تجاری آماده فروش که برای هر سهم حدود 100 ریال سود دارد و پروژه های در حال ساخت به ارزش 2 هزار میلیارد ریال همگی روزهای خوبی برای سهم ترسیم می کند.

غشصفا

شرکت از لحاظ بنیادی شرایط خوبی دارد. شنیده شده است شرکت پگاه اصغهان برای تولید پنیرخامه ای با این شرکت همکاری خواهد کرد که در صورت تک نرخی شدن ارز بعلت صادرات قابل توجه این شرکت، سود هر سهم آن با تعدیل مناسبی همراه خواهد شد.بانک تجارتبدلیل اینکه درآمدهای مشاع سهم به علت سود سپرده بالا با زیان مواجه است سهم گزارش 12 ماهه خوبه ارائه نداده است اما بحث فروش دارایی های شرکت در کنار ارزش دفتری آن که حدود 140 تومان می باشد باعث اقبال اهالی بازار به این نماد شده است.

مارون

بنظر می رشد در بین شرکتهای پتروشیمی بهترین گزارش سه ماهه مربوط به عملکرد این شرکت خواهد بود بطوریکه مدیر عامل شرکت اظهار داشته است احتمال تعدیل مثبت در این گزارش بسیار بالاست. طی این دوره شرکت 200 هزار تن از محصولاتش را صادر کرده و بقیه تولیدات خودر را به بورس کالا اختصاص داده است. 3 پرو‍ژه شرکت در سال 95 به بهره برداری خواهند رسید که 8 درصد به ظرفیت خوراک خواهد افزود این درحالیست که شرکت بدلیل کمبود خوراک اتان با 84% ظرفیت خود فعالیت می کند. همچنین مدیران آن قصد دارند سیستم تصفیه پساب برای شرکت نصب نمایند تا بدینوسیله از کاهش 44 میلیارد تومانی سود شرکت جلوگیری بعمل آورند. در مجمع این نماد سود خوبی به سهامداران شرکت اختصاص داده شد.

مپنا

مسئول امور سهام مپنا در مورد شایعه روزهای اخیر این شرکت مبنی بر قصد خرید 51 درصدی مپنا توسط آستان قدس چنین توضیح داد: بعلت تعویض سهامداران گروه مپنا، تغییراتی درهیات مدیره در حال انجام است و به احتمال قوی سهامداران، نماینده هایی را برای انتصاب در هیات مدیره معرفی خواهند کرد. آستان قدس سهامدار عمده مپناست.

فولاد خوزستان

این شرکت در گزارش سه ماهه یی که ارائه کرده است توانسته در مجموع فروش محصولات خود به رقم 1.046 میلیارد تومان دست یابد که این مبلغ کمی کمتر از 20 درصد کل بودجه 5.500 میلیارد تومانی پیش بینی شده سال جاری برای آن می باشد، که با احتساب این موضوع احتمال تعدیل منفی شرکت دور از انتظار نیست.

بیمه دانا

شنیده میشود این شرکت قصد عقد قرارداد جدیدی با مجموعه های وزارت نیرو دارد همچنین شنیده می شود بدلیل اینکه بخشی از زمین شمال تهران این شرکت همجوار ملک ارتش است، ارتش قصد دارد آنرا با زمینهای اصفهان خود تهاتر نماید.
زمان، محل تامین مالی و نحوه افزایش سرمایه این شرکت که مشمول اصل 144 می باشد هنوز مشخص نشده است. طبق اعلام بیمه مرکزی سرمایه شرکتهای بیمه باید تا پایان سال 94 به 400 میلیار تومان برسد.

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.