تحلیل سهام . اخبار و شایعات . سیگنال رایگان خرید - (یادداشت های یک تازه وارد بورسی)

در این وبلاگ قصد دارم اطلاعات خودم رو راجع به بازارهای مالی و خصوصا بورس با دوستان به اشتراک بگزارم

تحلیل سهام . اخبار و شایعات . سیگنال رایگان خرید - (یادداشت های یک تازه وارد بورسی)

در این وبلاگ قصد دارم اطلاعات خودم رو راجع به بازارهای مالی و خصوصا بورس با دوستان به اشتراک بگزارم

شنیده ها و خبرها

حکشتی: شنیده ها از حکشتی حکایت از این دارد که این نماد در پی انعقاد چند قرارداد بزرگ با شرکت های بزرگ کشتیرانی برای ایجاد خط جدید کانتینری در خلیج فارس می باشد.

فارس: گویا فارس قصد تقسیم سود 100 ریال به ازای هر سهم را در مجمع عادی سالیانه خود دارد

 

شپترو:این شرکت سود سال 94 را در سطوح 510 ریالی اعلام نموده و P/Eنزدیک به 5 است. لازم به ذکر است که ارزش ذاتی این سهم در حال حاضر بالاتر از 430 تومان برآورد شده است.

 

غبهنوش: شنیده ها حاکی از آن است که علت توقف غبهنوش تعدیل منفی می باشد.

 

پالایشی ها: بر اساس قانون هدفمندی یارانه‌ها خوراک پالایشگاه‌های کشور با 5% تخفیف نسبت به فوب خلیج‌ فارس به آنها تحویل داده می‌شود. با توجه به تخفیف 5 درصدی در نرخ خوراک شرکت های پالایشی در سال 92 بیشترین سود را کسب کرده اند. سود اعلامی بالغ بر 8 هزار میلیارد تومان بوده، درصورتی که این تخفیف 5 درصدی با احتساب نفت 100 دلاری 4 میلیارد دلار ارزش دارد و با درنظر گرفتن ارز دولتی 2500 تومانی، درآمد این شرکت ها مبلغ 10 هزار میلیارد تومان می‌شود. با این اوصاف، بدون در نظر گرفتن تخفیف نرخ خوراک، عملکرد پالایشگاه ها زیان ده است. از عوامل عملکرد ضعیف پالایشگاه ها می توان به کاهش فروش محصولات در نتیجه تحریم ها اشاره کرد.

شنیده ها از برگزاری مجامع پالایشگاهی در 30 و 31 تیر ماه اینگونه به گوش می رسد که یک مقام مسئول با تاکید بر اینکه زمان مجامع سالانه پالایشگاه ها تا به امروز تغییری نکرده است اعلام نموده که در صورت عدم دریافت اطلاعات لازم از شرکت ملی نفت ، احتمال تاخیر دو هفته ای مجامع وجود دارد.

 

وتجارت:فروش نیروگاه فارس جدی شده و ظاهرا بر سر قیمت فروش حدود 3.000 میلیارد تومانی هم توافق شده است. بهای تمام شده این نیروگاه برای تجارت در حدود 850 میلیارد تومان بوده است.

 

دی:شنیده شده که این شرکت در مجمع قصد تقسیم سود 400 ریالی را دارد. همچنین شایعه افزایش شرکت نیز پررنگ تر شده است.

 

وپارس: با توجه به الزام بانک مرکزی تنها 10 درصد از سود خود را میان سهامداران توزیع می کند.

 

کرمانشاه: طبق آخرین خبر ها ، فروش شرکت در روز های ابتدایی تیر ماه رو به بهبود بوده و گفته می شود کسری فروش در 3 ماهه ابتدایی تا حدودی در تابستان کاور می شود

 

خپارس:تولید و فروش خودروی برلیانس ، برداشته شدن تحریم ها و خوش بینی بیش از حد بازار از مهمترین دلایلی است که منجر به توجه ویژه بازار به خپارس زیانده شده است.

 

بمپنا: کاهش نرخ یورو و تسویه وام ارزی در کنار طرح توسعه از دلایل رشد قیمت سهم می باشد. گفته می شود افزایش سرمایه شرکت در دست بررسی بوده و خبر رسمی آن به زودی منتشر می شود.

 

ثرود: شرکت افزایش سرمایه 150 درصدی را در برنامه دارد. با این حساب سرمایه شرکت از 20 میلیارد به 50 میلیارد تومان می رسد. این افزایش سرمایه از محل مطالبات و آورده نقدی سهامداران خواهد بود.

 

غسالم:برنامه افزایش سرمایه از محل انباشته را دارد. این شرکت در مجمع 12 تومان سود تقسیم کرد. مدیر شرکت در مورد تعیین تکلیف زمین و ساختمان رشت مدیر عامل قبلی شرکت توضیح داد: سند زمین و ساختمانبه نام سالمین است اما به دلیل اینکه قید نشده مطالبه سنواتی 10ساله بوده و در این مدت مالک وفات یافته وراث دعوی کرده اند و ما به دلیل احتیاط فعلا این موضوع را در صورت مالی به عنوان زمین شرکت نیاورده ایم.

 

بیمه ما: شنیده ها از شرکت بیمه ما اینگونه است که این شرکت که با سرمایه 100 میلیارد تومانی در بازار پایه فرابورس بود از فردا دوشنبه با نماد معاملاتی " ما " به بازار دوم معاملات بورس می آید و در صورت مناسب بودن شرایط 3 درصد سهام آن عرضه می شود.

 

خبهمن: قصد افزایش سرمایه از 507 به 1000 میلیارد تومان را در دستور کار خود دارد. و گفته شد است به محض دریافت گزارش بازرس و حسابرس به سازمان بورس ارائه خواهد شد.

 

اخابر: شنیده ها از اخابر حکایت از این دارد که گویا این شرکت به منظور تامین سرمایه در گردش جهت بازپرداخت بخشی از بدهی های خود در نظر دارد که 450 میلیارد تومان اوراق اجاره منتشر کند. و از بیست و دوم تیرماه به مدت یک روز کاری در فرابورس منتشر خواهد شد .

 

وپارس: شنیده ها از وپارس اینگونه است که این بانک به عنوان سهامدار عمده 12 درصدی شپلی گویا اقدام به فروش سهام این شرکت

نموده است . که باعث افزایش قیمت این سهم شده است.

 

توریل: خبرها از توریل حکایت از ثبت افزایش سرمایه این نماد از مبلغ 653000 میلیون ریال به مبلغ2000000 میلیون ریال در مرجع ثبت شرکت ها را دارد .

 

دجابر: این شرکت جهت عملیاتی کردن طرح های سال 94 به دنبال افزایش سرمایه از محل آورده نقدی می باشد. همچنین گفته می شود که این شرکت قصد تولید یک داروی جدید برای سرطان پروستات را دارد .

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.